Acasa Sport-AutoAuto Michelin și Formula E: opt ani de inovație și progres în beneficiul competițiilor auto și al publicului

Michelin și Formula E: opt ani de inovație și progres în beneficiul competițiilor auto și al publicului

scris de Misu Andrei
29 afisari

După mai bine de opt ani Michelin este pe cale să se retragă din Campionatul Mondial ABB FIA Formula E la finalul campaniei 2021/2022. O colaborare care a condus la dezvoltarea primei anvelope pentru competițiile de monoposturi electrice.

Progresul făcut de Michelin prin implicarea sa în Formula E poate fi rezumat în trei etape principale.

1.       Michelin inventează prima anvelopă pentru cursele de monoposturi electrice de clasă mondială – 2014

Încă de la început, anvelopa originală pentru curse, Michelin Pilot Sport EV, la fel ca anvelopele pentru șosea, a avut o bandă de rulare cu model atunci când a fost dezvăluită împreună cu primul monopost în totalitate electric din Formula E. Decizia de a propune pentru circuitele stradale o soluție asemănătoare anvelopelor de zi cu zi  – spre deosebire de „slick-urile” fără model – s-a bazat pe o viziune tehnologică clară.

Într-adevăr, Michelin a dorit să depășească limitele în ceea ce privește versatilitatea și longevitatea și, astfel, să reducă numărul de huse care trebuiau fabricate pentru fiecare e-prix (un set pentru fiecare mașină, per cursă).

În timp ce oferă calitățile legate de performanță așteptate de la o anvelopă proiectată pentru a echipa o mașină de curse capabilă să accelereze de pe loc până la 100 km/h în mai puțin de trei secunde (similar cu o mașină de Formula 1), această similitudine cu o anvelopă de șosea a permis ca Michelin să aducă inovații în curse și, de asemenea, să le transpună în timp record în gamele pentru mașini de șosea.

În 2015, la doar un an de la introducerea primei generații de anvelope pentru Formula E, marca franceză a lansat Michelin Pilot Sport 4, care prezenta un profil al benzii de rulare identic cu cel al omologului său de curse. Acest timp extrem de scurt de la concept la producție a reprezentat o premieră în domeniul transferului de tehnologie.

2.      Un tur de cursă suplimentar datorită eficienței energetice îmbunătățite – 2016

Dornic să construiască în baza succesului inițial al Michelin Pilot Sport EV, Michelin și-a îndreptat atenția spre reducerea rezistenței la rulare, un factor care are o influență semnificativă asupra autonomiei oricărui vehicul și un domeniu de o importanță deosebită în cazul mașinilor electrice.

Rezultatul a doi ani de muncă de cercetare și dezvoltare, Michelin Pilot Sport EV2 a fost lansat înainte de Campionatul de Formula E FIA 2016/2017 și a oferit un câștig de 16 procente în ceea ce privește rezistența la rulare în comparație cu predecesorul său. Această îmbunătățire a fost obținută fără compromite performanțele aclamate ale acestuia din urmă.

Mulțumită anvelopelor Michelin Pilot Sport EV2, mașinile au avut potențialul de a parcurge un tur suplimentar în timpul curselor, o descoperire care a fost apreciată deopotrivă de echipele, piloții și organizatorii Formulei E!

3.      Patru anvelope care cântăresc cât trei anvelope de generație anterioară – 2018

În sezonul 2018/2019 al Formulei E au fost introduse noile monoposturi de campionat, așa-numitele Gen2. Pentru a echipa aceste mașini complet revizuite, mai puternice și mai rapide, care se mândreau cu o autonomie și mai mare, inginerii de la Michelin au continuat să depășească limitele, cu un accent deosebit pe masa celei de-a treia generații a Michelin Pilot Sport EV.

Cu fiecare anvelopă înclinând cântarul cu până la 2,5 kg mai puțin decât versiunea anterioară, economia totală de greutate s-a ridicat practic la 10 kg pentru fiecare set de patru, echivalentul unei singure anvelope față!

Această îmbunătățire apreciabilă nu a fost semnificativă doar pentru că a însemnat mai puțină greutate necesară pentru a fi transportată la și de la curse, ci a dus și la reducerea numărului de materii prime care trebuie reciclate.

La Marrakech E-Prix 2019, a doua rundă a Campionatului FIA de Formula E 2018/2019, noile mașini au fost cu trei secunde pe tur mai rapide decât au fost în condiții comparabile la vizita din sezonul precedent în Maroc.

Toată munca de cercetare și dezvoltare a pneurilor de competiție a condus la dezvoltarea unei game civile de anvelope pentru modelele electrice. Datorită tehnologiilor pe care le-a dezvoltat în Formula E, Michelin a fost cu un pas înainte pe piața anvelopelor pentru vehicule electrice.În calitate de lider al acestui nou segment pe care l-a și creat, Michelin este în prezent singurul producător care oferă publicului larg posibilitatea de a alege între două game de anvelope destinate în special vehiculelor electrice de nouă generație. Michelin ePrimacy este efectiv concepută pentru mașinile de dimensiuni medii și mari, în timp ce Michelin Pilot Sport EV a fost concepută pentru mașinile electrice sport de înaltă performanță.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult

BREAKING NEWS