Acasa Sport-AutoAuto Mini Cooper S, putere germana sub stofa englezeasca

Mini Cooper S, putere germana sub stofa englezeasca

scris de Ziua Veche
48 afisari

MINI a fost votat  în 1999 a doua cea mai populară maşină din istoria omenirii, după Ford T. După această încununare şi 40 de ani de viaţă, popularul simbol britanic proiectat de sir Alec Issigonis a încetat să mai fie fabricat. După şapte generaţii s-a transformat dintr-o maşinuţă de 850 de centimetri cubi, într-un pachet de muşchi germani care la faceliftul din 2010 a ajuns la 185 de cai putere.

 

 

O stofă englezească, sub care a fost montat un culturist german care poartă sigla BMW. A  rezultat Mini Cooper S, un mic taur capabil să răstoarne munţii, un autobil rapid, comod şi, culmea, economic.

Un amic îmi spunea că poţi parca un Mini Cooper S lângă un Ferarri fără să-ţi fie ruşine. Poate a exagerat un pic, dar cu siguranţă cred că a avut dreptate atunci când îmi zicea că în traficul din Bucureşti o maşină cu alură de kart, aşa cum e Mini Cooper S, dă clasă la mulţi bolizi. Nu m-am întrecut cu bolizii, dar cei 185 de cai, în varianta overclockată din 2010, împinge maşinuţa de 1200 de kg până la 100 de km/h în 7 secunde. În plus, curbele, fie că vorbim de un sens giratoriu sau de serpetine devin delicioase, dacă eşti amator de senzaţii tari. Maşina stă impecabil graţie ecartamentului mare în comparaţie cu ampatametnul mic. Şi pentru ca senzaţia să fie completă, BMW a montat scaune demne de numele de fotoliu, cu susţinere laterală şi comfortabile la drum lung.

 

185 de cai din 1,6 litri

Cu toate că vorbim despre un sportiv pur-sânge, consumul te-ar duce cu gândul la o maşină energofagă. O medie de 7,3 litri/100 de km la o viteză 41 de km/h este însă o realizare pentru un motor de 1,6 litri turbo pe benzină. Turbina menţine un cuplu constant de 260Nm într-o plajă de turaţie care pleacă de la 1.600 de rot/min şi ajunge la 5.500. Cu toate acestea, sunetul, abia la turaţii de peste 4000 de rot/min, îţi dă senzaţia de putere sporită. Dacă ţii maşina la turaţii ridicate şi zbârnâii prin trafic ai şanse să atingi un consum de 13,5 litri/100 de km, o cifră bună pentru un propulsor turbo pe benzină.

Linie conservatoare

În afară de modificare motorului, BMW a ales să păstreze, chiar şi la modelul 2010, linia introdusă acum zece ani. Partea frontală a primit o grilă nouă, cu inserţii cromate, un spoiler redesenat, capabil să îmbunătăţească punctajul modelului la testele EuroNCAP pentru pietoni, ornamente noi pentru proiectoare şi lumini LED pentru zi.

La interior, au fost înlocuite comenzile pentru sistemul de aer condiţionat şi cel audio, şi s-a montat o conexiune auxiliară şi cititor un de MP3-uri. Mini Connected oferă compatibilitate cu iPhone şi este capabil să redea fişiere video sau audio şi să afişeze mesaje de pe Facebook şi Twitter cu ajutorul unei aplicaţii.

Preţul unui Mini pleacă de la 15.960 de euro cu TVA, în varianta One, şi ajunge la 27.251 de euro cu TVA, în versiunea Cabrio Cooper S.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult