Acasa Sport-AutoAuto Moskvici revine printre cei mai populari producători auto în Rusia

Moskvici revine printre cei mai populari producători auto în Rusia

scris de C.F.V.
198 Afisari

Moskvici, unul dintre brandurile de tradiție ale industriei auto din Rusia, a fost readus în actualitate de războiul din Ucraina și se dovedește a avea priză la publicul din țara lui Putin. Cele mai recente date statistici arată că Moskvici a reușit să-și facă loc printre cele mai populare 10 mărci de mașini comercializate în Rusia cu aproape 2.000 de unități vândute în luna noiembrie, scrie Reuters.

La mai bine de două decenii de la oprirea producției mașinilor Moskvici, rușii au fost obligați să se reîntoarcă la un „vechi” prieten ca urmare a exodului producătorilor vestici care aveau uzine în Rusia. Astfel, din 2022, în fosta uzină Renault a început producția de mașini chinezești sub licență care au fost botezate Moskvici 3.

Cele mai noi date culese de Autostat, agenția de statistică rusă, arată că rușii stau la cozi în showroomuri, deși războiul din Ucraina continuă. Doar în luna trecută s-a evidențiat o creștere cu 113% a cererii de mașini noi față de aceași perioadă a anului trecut, ceea ce se traduce printr-un volum total de vânzări de 109.706 de unități. În total, în primele 11 luni ale anului, rușii au achiziționat 939.254 de automobile noi, o creștere cu 65% față de 2022.

De la relansarea mărcii Moskvici, aceasta a început să atragă tot mai mulți clienți și, în noiembrie, pentru prima dată, constructorul a intrat în top 10. Au fost vândute 1.910 Moskvici 3 doar luna trecută, ceea ce se traduce printr-o cotă de piață de 1,7%. Acest model este, de fapt, JAC Sehol X4 asamblat la uzina de lângă Moscova pornind de la kituri achiziționate de la un partener din China.

Până acum, s-au vândut 10.676 Moskviciuri în acest an, o cifră care plasează marca revigorată la o distanță apreciabilă de liderii de pe piața rusă, Lada. Doar în noiembrie, cel mai popular constructor de mașini din Rusia a vândut 32.651 de mașini, având o cotă de piață de aproape 30%. Restul topului este completat, conform Reuters, de diverși constructori chinezești care au înlocuit mărcile vestice dispărute de pe piață.

Autostat a consemnat că, strânși laolaltă, producătorii chinezi domină piața din Rusia și se bucură de o cotă totală de piață de 56%, în timp ce industria locală își revine în urma sancțiunilor vestice. De exemplu, Moskvici a bătut palma cu Kamaz pentru a putea produce mașini în fosta fabrică Renault ce a fost preluată de stat contra sumei de o rublă.

JAC Sehol X4 este o mașină ce a fost lansată în 2020 în China ca urmaș al lui JAC Refine S4. Modelul produs de JAC Motors este oferit pe piața de origine atât în variantă cu propulsie electrică, cât și cu ICE (internal combustion engine). Versiunea „clasică” ascunde un motor de 1.500 cmc combinat cu o tracțiune manuală ce trimite puterea pe puntea față. În schimb, varianta electrică are un acumulator de 55 kWh sau de 66 kWh și oferă o autonomie între 420 de kilometri și 502 kilometri. Rușii pot alege ori motorul de 1,5 litri de 150 cai putere sau un propulsor de 1,6 litri și doar 109 cai putere.

La origini, Moskvici a fost o marcă de automobile produsă de AZLK (Avtomobilny Zavod imeni Leninskogo Komsomola) din 1946 până în 1991 și, mai apoi, de OAO Moskvici din 1991 până în 2001. La noi, în anii ’70-’80, a căpătat o oarecare popularitate modelul Moskvici 2140 cunoscut drept Moskvici 1500 pe piața locală. Mașina era, la începutul aniilor ’80, mai ieftină decât o Dacia 1300, dar timpii de așteptare pentru un Moskvici erau ridicați și nu oricine putea să obțină o alocare.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult