
Guvernul susţine că şi în alte ţări europene exsită o astfel de practică. Aici intervine şi dezinformarea. În alte ţări europene nu e stimulată cumpărarea de automobile hibride sau electrice prin neintroducere unor taxe, ci prin acordarea unor bonificaţii de către stat celor care vor să-şi achiziţioneze astfel de maşini. Or, în România nu se întrevede o asemenea şansă, în condiţiile în care oferta de autovehicule verzi este foarte redusă, iar preţurile mari. Paractic, în segment activează veteranul Toyota şi eternul său rival Honda. Mai există un vârf de lux reprezentat de limuzine BMW şi Mercedes, precum şi câteva promisiuni de la Mitshubishi, Opel şi Chevrolet. Şi cam atât.
Prius şi Insight
Toyota vinde cea de a treia generaţie de Prius la preţuri cuprinse între 27.256 şi 32.206 de euro cu TVA, fără tichete rabla. Maşina dispune de cinci ani de garnaţie sau doar 100.000 de km, faţă de un automobil pe combustie care are o garanţie extinsă la 160.000 de km. Şi aici trebuie să ne gândim în primul rând la baterii, modul cheie al unui hibrid. Pentru un buget ceva mai mic, 24.200 de euro cu TVA, poate fi cumpărată varianta hibridă a modelului Auris.
Honda livrează pe piaţa românească modelul Insight la preţul de 20.432 de euro cu TVA, dar un motor mai puţin puternic decât cel al rivalului Toyota. Există însă şi un model sport, Honda CR-Z care costă 26.015 euro cu TVA şi e capabilă să atingă 200 de km/h.
În rest, BMW are la comandă limuzinele ActiveHybride X6 şi ActiveHybride 7, iar Mercedes vinde clasa S hibird de la 64.100 de euro fără TVA.
Mitsubishi plănuieşte să aducă anul viitor micuţul electric i-Miev, iar Opel şi Chevrolet promit că vor veni cu Ampera şi Volt.
Despre aceste trei modele nu există însă o estimare de preţ.