Scirocco este o legenda a Volkswagenului. Nu la fel de celebra precum precum Beetle, dar o aparitie care a facut voga in anii ’80. A renascut in 2008, sub haine sportive si tinuta ce o scoate in evidenta in trafic. In doua zile, cat am testat masina, au intors capul dupa ea mai multi barbati decat daca as fi umblat la brat cu Dayana Mendoza.
Scirocco este numele unui vant care bate dinspre Africa purtand nisipul Saharei peste Mediterana, uneori pana in Italia si Franta. Atinge viteza unui uragan si trece dupa o zi, la fel de rapid cum a aparut. Cu linii puternice si ascutite, noul Scirocco are centrul de greutate foarte coborat si o inaltime precisa de 1.404 milimetri, emana sportivitate si agresivitate. Aflat la a treia generatie, dupa ce precedentele aparut in 1974 si 1981 au inregistat vanzari de 800.000 de exemplare, Scirocco a venit cu haine total schimbate care nu aduc aminte cu nimic de vechile masini. Interiorul este pastrat intr-o nota caracteristica marcii, probabil din economie avand in vederea piesele interschimbabile folosite de VW pe multitudinea de marci. Bordul si consola nu te fac sa te simiti intr-un produs cu totul nou, asa cum ar fi promisiunea la prima vedere. Aceleasi indicatoare si acelasi sistem radio si de climatizare pe care il poti gasi, cu ceva modificari, si pe Skoda Fabia, de exemplu. Volanul are insa un profil trapezoidal prezent si pe Seat Altea Freetrack, care pare incomod la prima vedere insa asigura o priza buna, extrem de necesara in cazul unui mod sportiv de condus. Scaunele sunt minunate. Pozitia soferului este ideala, fotoliile sport imbracandu-l practic pe cel de la volan. Frana de mana este dispusa aproape de scaun si are o forma ce o face nimerita pentru vriajele stranse. Oglinda centrala este ovala si este decupata fix cat sa vezi toata luneta.
TSI si uiti de restul
Eu am testat un Scirocco cu motor 1.4 TSI de 160 de cai putere si cuplu constant, de la 1.750 de rot/min, de 240 de Nm. Un propulsor cu suntet caracteristic suierator, obtinut datorita celor doua turbine (un compresor mecanic si un turbocompresor de evacuare cuplate in serie) prezente pe el. De altfel, acestea il ajuta sa obtina si puterea atat de mare dintr-un propulsor cu o asemenea cilindree. Important este ca motoarele de pe Scirocco (1.4 TSI – 122 CP, 1.4TSI – 160 CP, 2.0 TSI -200 de CP precum si cele diesel) sunt construite in norma de poluare Euro 5 fiind scutite momentan de taxa de prima inmatriculare. In combinatie cu caroseria ridiga, suspensiile sportive si directia electromecanica extrem de precisa, propuloarele cu turbina pe benzina transforma Scirocco intr-un adevarat glont, propice cu forma si tinuta sa de pe sosea. Pe circuitul de incercari am rulat fara probleme cu 200 de km/h, fara ca masina sa aiba vreo tresarire. Viteza constructiva pentru modelul dotat cu motorul TSI de 160 de CP este de 218/km/h. Accelerarea pana la 100 de km/h mi-a luat 8,3 secunde (8.0 cifra de catalog), iar oprirea de la aceasta viteza, pe asfalt uscat, s-a facut in 27 de metri. Consumul anuntat de producator este de 6,4 litri/100 de km. Computerul de bord mi-a indicat, in regim de drive-test, 12.8 litri in urban si 10.5 in mixt, dupa 237 de km. Ar mai fi de spus ca Scirocco vine in dotarea de serie cu ESP (cu senzori de giratie si acceleratie), sase airbaguri, ABS, jante de aliaj de 17 toli. Optional se poate monta trapa panoramica, faruri bi-xenon, suspenesie adaptativa sau sistem de sunet Dynaudio de 300 de wati.
0 comentariu
Intareste pe d.racu !Unii din NATO se retrag ,numai romanii mai suplimenteaza trupele ! Si asa acolo este un razboi pierdut de armata americana si de NATO .Se vor retrage din Afganistan cum s-au retras din Vietnam ,cu coada intre picioare si in timp se v-a afla adevarul despre tot !!
Armata Romana a fost desfiintata in Romania de catre comandantul Armatei, tovarasul Basescu care a dat ordin in consecinta iar slugoiul de Boc s-a executat. Astfel , aberatiile legii 119/2010 prin care se anuleaza statutul de militar in Romania este un fapt unic petrecut abuziv intr-o societate democratica.
Va Fi Atacată România?
Mediatizarea din Rusia pe tema spionului Român e de rău augur!
Demonstrează că Putin urmăreşte ceva. Posbil vrea să se răzbune pe Băsescu pentru că l-a înfruntat în Moldova şi de aceea acum urmăreste amplificarea zâzaniei pentru a urma „modelul” Georgian asemenea. Şi astfel ar începe un al III-lea Razboi Mondial. Biblicii Gog si Magog s-ar putea traduce prin Geţi si MasaGeţi, adică prin Români şi Ruşi care s-ar putea încăiera acum în Moldova-Basarabia. Pentru că armata a 14-a din Transnistria va ataca Republica Moldova, iar România ar interveni în apărearea Moldovei. Astfel războiul ar deveni de neoprit: Putin va înainta din Orgoliu Rusesc, iar românii nu se vor putea retrage şi abandona Moldova ca în 1940… deci conflagraţia s-ar acutiza… Polonia, Georgia, Balticii sunt ţări care ştiu cu cine au de-a face în cazul Rusiei şi nu ar vedea cu ochi buni atacul rusesc, mai ales Georgia păţită… deci, nu trebuie să privim acest scenariu ca „imposibil”, ci ca unul care înca poate fi Prevenit! http://politicom.moldova.org/news/rusii-fac-scenarii-pentru-dezmembrarea-romaniei-200688-rom.html
http://www.basarabeni.ro/stiri.php?action=read&pagina=239
http://www.youtube.com/watch?v=MvXyGQF2txE