Acasa Sport-AutoAuto Sindromul Toyota

Sindromul Toyota

scris de Ziua Veche
5 afisari

Marea criza economica a dezvaluit o parte murdara a unei industrii care fascineaza, in primul rand, prin frumusetea obiectului – cea auto. Luxul si stralucirea de la saloanele din marile orase ale lumii au ascuns, dupa cum se vede azi, nu de putine ori, erori de fabricatie care au ucis. Toyota a fost de-a lungul ultimilor zeci de ani o marca asemuita cu fiabilitatea, cu siguranta. Vestea ca cel mai mare producator de automobile in 2008 are probleme mortale pe unele dintre modelele pe care le-a livrat in toata lumea, de-a lungul catorva ani, a cazut ca un traznet. Nu doar asupra actionarilor, ci mai ales peste cei care s-au indatorat la banca pentru a fi fericitii posesori ai unei masini “care tine o viata”. Intai au aparut relatari macabre despre pedala de acceleratie care nu-l mai asculta pe sofer si o ia razna. Defectul a fost pus pe seama unor campuri electromagnetice care ar inflenta sistemul electronic al pedalei de acceleratie. S-a ajuns pana la a cere Agentiei Americane Aerospatiale – NASA – sa cerceteze efectele acestor influente. Dincolo de aceste incercari de prosti clientela, sta insa adevarata cauza a defectelor majore aparute pe piata auto, de-a lungul timpului, care acum incep sa fie recunoscute de catre producatori. Goana dupa profit, intr-o piata foarte puternica cu un ritm al dezvoltarii fara precedent, a avut pe langa efectul inovarii tehnologice si neajunsul globalizarii intr-un ritm alarmant al productiei.

Astfel, pentru a fi cat mai atractive ca pret pe o piata in care se videau discounturi, nicidecum masini, producatorii de marca, precum Toyota, au ajuns sa lucreze cu furnizori indieni sau chinezi care au ca principala filozofie pretul mic, nicidecum calitatea. Azi, efectul se vede foarte pregnant. Toyota a fost obligata sa recheme pe banda de productie aproape noua milioane de autovechicule. Pedala de acceleratie nu este singurul defect descoperit. Limuzine precum Lexus GX460 risca sa se rastoarne la viraje luate cu viteza mare din cauza unor deficiente la sistemul de directie, fapt pentru care nici nu ar avea dreptul sa circule pe drumurile publice. Guvernul SUA se gandeste sa amendeze cu 16 milioane de dolari concernul jappnez, recunoscand astfel ca acesta stia de probleme pe care le are si le-a ascuns, in mod criminal. Insa administratia americana incearca sa scape, de fapt, dintr-o combaintie la care a fost partase.

Toyota nu este singurul producator de masini care si-a dezvaluit problemele, in fata evidentelor. Dupa el au urmat Honda, Suzuki, Nissan, Hyundai si lista ar putea continua. Toyota n-a dat decat strartul la asumarea unor grave erori, unele chiar mortale. Efectul globalizarii si al goanei dupa profit se face simtit abia acum, cand lipsa banilor nu mai poate acoperi, nimic macar mediatic, carentele constructorilor de automobile. Scuzele lui Ajio Toyoda la formul de la Davos nu incalzesc nici un posesor de marca cumparata in ultimii ani la care au fost semnalate probleme. Omul sta si se uita la masina visurilor sale, cumparata cu multa truda, gandindu-se daca isi va sui copiii in ea pentru o excursie la munte. Daca pedala de acceleratie nu-l va asculta? Daca va pierde directia atunci cand va intra in viraj? Nu mai conteaza cati bani a dat pe masina, pentru ca acum, gratie globalizarii si al productiei pe o scara cat mai larga a componentelor, in maruntaiele lor, toate autovehiculele sunt la fel. Difera doar finisajele. Sindromul Toyota, marca celebra pana mai ieri pentru fiabilitate, va distruge siguranta de care soferul are nevoie atunci cand se aseaza la volan.

 
Toyota isi testeaza toate SUV-urile

SUV-urile Toyota vor fi supuse verificarilor. Concernul japonez a luat aceasta hotarare dupa ce a fost obligat sa opreasca de la vanzare, in SUA si Canada, unul dintre modele de lux pe care le produce: Lexus GX460. Impresionatul SUV are serioase probleme la sistemul de directie care fac ca masina sa-si piarda stabilitatea la viraje abordate cu viteze mari. Defectul a fost sesizat de revista americana Consumer Reports care a acordat calificativul „Don’t Buy”, o decizie extrem de rara, ultima de acest gen fiind luata acum noua ani. Este cel putin bizar cum un gigant auto n-a fost in stare sa descopere pe un model care costa cel putin 51.000 de dolari un defect sesizat de cativa ziaristi.

Acest articol a aparut in numarul 1 al editiei tiparite ziuaveche.ro

0 comentariu

Heruvim 02-08-2010 - 16:28

E vara si doamna Carlan se relaxeaza pe … toate planurile! Editorialul de astazi seamana cu un mojito baut la margine de ocean, sub niste palmieri lenesi, care-ti pazesc plictiseala dulce, mingiiata de briza calda.

Interesant lucru, plajele astea; vezi acolo tot felul de poponete, de tite, mecle care mai de care mai frumoase, si toate, aproape goale, iar barbatii nu sunt in erectie! Ba, de multe ori, ti se face si lehamite de-atitea tite si fundulete, si nu vrei nimic altceva decit sa privesti valurile sau palmierii.

Frumusetea femeii este ca inghetata: o doresti ca sa te racoresti, dupa care bei apa ca a fost prea dulce; si oricit ar fi femeia de frumoasa, dupa ce-ai „mincat-o”, te intorci cu fundul la ea. Si atunci? La ce mai e buna frumusetea ei, ca dupa doua saptamini de „mincat” te saturi!

Femeia frumoasa are mari probleme cu mentinerea frumusetii ei, multele dintre ele ajungind propriile lor sclave sfirsind intr-un ocean de nefericiri.

Noi barbatii nu dorim nimic altceva decit femei frumoase. Restul? Sa scrie editoriale pentru consolare!

Heruvim 02-08-2010 - 16:35

ma uit la poze , fac laba si scriu cate ceva pe internet.
Ba daca nu ma lasati sa scriu sub numele meu adevarat de CALUGAUL nu sant descurajat.Voi continua sa scriu ideile mele inteligente sub alte nume.Acum ma intorc la frecatul mentei.

alamar 1 02-08-2010 - 18:12

ma uit la poze , fac laba si scriu cate ceva pe internet.
Ba daca nu ma lasati sa scriu sub numele meu adevarat de CALUGAUL nu sant descurajat.Voi continua sa scriu ideile mele inteligente sub alte nume.Acum ma intorc la frecatul mentei.

NICKESCOOL 03-08-2010 - 13:02

pentru un procent destul de mic de femei frumoase nu poti spune ca …gata …toate s la fel(slavele spre exemplu sunt mult mai frumoase), ce pot sa spun insa este ca romancele sunt destul de mediocre in gandire ..procent majoritar ..care este un dezavantaj mare pentru societate si familie.

Parpanghel 03-08-2010 - 14:38

In general frumos este ceva ,ce ne place!Dar cu totul intamplator, daca un mascul ar fi postat articolul si poza, era misogin nasa’h! Fina…fina endorfina e di vina ,meme CARLAN ! Daca in asociatia respectiva cel mai eclatant articol este …posteriorul, ce sa mai adaugam ,din fata, fatuco!

alamar 03-08-2010 - 16:34

Nu mai folosi nick urile altora,imbecilule.

Nu-ti etalezi decat ceea ce esti : un excrement uman , un rebut.

Te certi singur?…Nu te baga nimeni seama?…Psihopatule…vai de capul tau…

jan dinu 03-08-2010 - 18:44

Mihaela asha arata de cind o stiu de fata !..-:)

Foreskin 04-08-2010 - 02:14

..fiindca asa vei lua crema la afacerile locale.. si te vei intoarce si bogata din concediu… Ai grija ca sant niste unii care evita gaozul din motive de sculamente potentiale… drept care s-ar putea sa te-ntorci cu rozeta avariata…

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult