Bijuteriile industriei auto britanice, care odata aduceau stralucire imperiului, au incaput, de ceva timp, pe mainile fostilor supusi. Acestia le-au amestecat cu productiile proprii si le-au transformat in lucruri cat mai comune si mai ieftine. Este si cazul marcii Jaguar. Odata un simbol al luxului. Din 2008, firma infiintata de sir William Lyons a devenit proprietate celui mai rapace investitor din industria auto, indianul Tata.
Cel care produce cea mai ieftina masina din lume care are sansa se se autoaprinda dupa 100 de km pe autostrada. Nu se stie cate dintre componentele fabricilor din india echipeaza luxosul Jaguar. Insa, Tata a anuntat ca recheama in service modelul XF, cel care se vinde fix din 2008, adica exact din perioada in care indianul a cumparat bijuteria britanica. Jaguar a anunatat ca desfasoara prin intermediul importatorului pentru Romania, Premium Auto, mai multe actiuni de rechemare in service. Cauza? Posibile probleme la centura de siguranta si la motor. Mai precis, centura care salveaza viata pasagerilor din spate este ineficienta, iar propulosrul se opreste subit in timpul mersului. Eu spun, slava Domnului ca nu ia foc precum colegul mic de trust, Nano. 87 de modele XF sunt vizate numai pentru Romania, la capitolul centura, si 13 la cel al motorului. Alte 19 masini XF sunt verificate intr-o alta campanie de recall unde „defectul se manifesta prin functionarea necorespunzatoare a difuzorului instrumentelor de bord”. Cifrele, desi sunt mici, sunt importante deoarce daca sunt raportate la vanzarile modelului in Romania, devin serioase. Jaguar este o alta victima a globalizarii si cresterii rapide a industriei auto, in care sloganul “afara-i vopsit gardul, inauntru-i leopardul”, a devenit, din pacate o practica frecventa.