Acasa Sport-AutoAuto TEST: Alfa Romeo, varianta MITOlogica

TEST: Alfa Romeo, varianta MITOlogica

scris de Ziua Veche
1 afisari

Mito este cel mai mic model care poarta sigla Alfa Romeo. O masinuta nervoasa, sic, ce scoate un sunetul carcateristic familiei. Cu ocazia lansarii am testat Mito pe o pista uda de carting in compania campionului Mihai Leu. Acum m-am avantat prin trafic nu cu turbo pe benzina, ci cu unul “cuminte”, un diesel de 1,6 litri si 120 de cai. Indiferent ce are sub capota, ramane tot un Alfa Romeo, adica stil si sportivitate. Un coupe rosu care dupa aproape 30.000 de kilometri la bord arata si se comporta ca nou.


Mito a aparut ca o alternativa la Mini Cooper sau Audi A1. Desi in Romania are rezonanta unui cuvant la moda printre functionarii publici sau inaltii oficiali, numele masini insemana cu totul altceva, cu toate ca la o adica ar putea fi folosita si ca instrument corupator. Mito provine de la prescurtarea oraselor Milan si Torino, stalpii ligii nordului. Dar constructorul a vruta sa-i dea si semnificatia “mitologica”. Este o sportiva cu un design adaptat unui public tinta tanar care vrea ca bautura energizanta sa fie combinata cat de poate de intens cu adrenalina. Mito isi poate gasi locul in fata cluburilor si poate fi transformata in masina preferata pe care blonda i-o solicita sponsorului. Insa, sportivitatea si traditia marcii care este pastrata in liniile istorice de catre producator, o face sa aiba ca principali potentiali cumparatori, fanii marcii. Pentru ei, inginerii designeri s-au chinuit sa proiecteze galeriile de evacuare ale gazului de esapament astfel incat sa obtina sunetul Alfa Romeo.

{gallery}gallery/07/mito{/gallery}

La capitolul design exterior se remarca un pic de iesire din gama caracteristica marcii. Sportivitatea se pastreaza datorita liniilor caroseriei, dar a disparut parca acea stralucire luxurianta si agresiva pe care o intalnim la Brera, Spider sau 159. La interior am remarcat folosirea a doua culori pentru materialele care acopera bordul si portierele, dar si pasticul destul de neinspirat de pe consola centrala, care nu arata ca va rezista bine in timp. Cat priveste siguranta, Mito vine cu sapte airbaguri si se lauda cu cinci stele EuroNcap.

Premiera in segment

Eu am testat cateva sute de kilometri motorul diesel de 1,6 litri care furnizeaza 120 de cai putere. Desi este un pic cam zgomotos, consuma putin li are multa forta. Consumul a fost de 5,7/100 de km in extraurban si 7,6/100 de km in regim urban. Fiind vorba de o masina sport sa nu se astepte cineva la comoditatea unei limuzine. Pozitia in scaun este joasa, dar reglabila, directia e tare la fel ca si acceleratia sau suspensia. Dar si astea se pot regla. Cum? Pai, din DNA. Dan Diaconescu sau Adrian Nastase n-au de ce sa tresara. E vorba de sistemul adaptat pentru trei tipuri de condus: Dynamic, Natural si All Weather. Butonul este asezat langa schimbatorul de viteze si practic intervine in trei moduri presetate asupra directiei, acceleratiei si sistemului VDC (controlul dinamic al vehicolului), un fel de ESP in varianta italiana. Interesant de experimentat toate cele trei stari ale automobilului, desi in oricare dintre variante, stabilitate lui Mito este de invidiat. Mito vine in trei motorizari pe benzina de 1,4 litri din care doua turbo de 120 si 155 de cai si una aspirata de 75 de cai putere si doua multijet de 1,3 (90 cp) si 1,6 litri (120 cp). Pretul variaza intre 13.790 si 19.150, pret redus cu TVA, in functie de motorizari si echipare.

 

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult