Acasa Sport-AutoAuto TEST: C3, spectacol de sunet si lumina

TEST: C3, spectacol de sunet si lumina

scris de Ziua Veche
2 afisari

Parca mi-am indeplinit un vis. Am reusit sa merg prin Bucuresti intr-un glob de sticla. Pentru ca asta a fost senzatia pe care am avut-o la volanul noului Citroen C3. Departe de lumea urat dezlantuita a Capitalei. Multa lumina – Visiodrive, un sunet de exceptie – HiFi, o miscare lina fac practic din acest city-car un mic obiect de arta. Masina inginerilor a fost imbracata cu mare atentie de designerii Citroen. Si pentru ca a fost nevoie de un croitor pe masura, C3 se fabrica in Franta in uzinele de la Aulnaz si Poissz.

 

 

Putini sunt cei care isi aleg masina dupa ce are sub capota, dupa ce poate pe hartie. Multi o cumpara tinand cont de faima, dar cei mai multi pentru cum arata. Noul C3, lansat in Romania, in luna martie exceleaza la capitolul look. Un amic mi-a spus: ” Pai la ce sa-ti mai iei Audi?”. Exagera, evident, placut impresionat de grija pentru detalii a francezilor de la Citroen. Dar sa-l analizam pe capitole.

 

Design. Am inceput cu punctul forte al produsului, din punctul meu de vedere. La exterior, masina a castigat mai ulta fluiditate, formele sunt rotunde, iar aparitia in trafic mai pesonalizata. Geamurile fumurii, blocurile optice si linia cromata de pe haion o fac usor identificabila. Ar mai fi de adaugat echiparea cu jante de 16 toli, imense in comparatie cu gabaritul masinii (3,94 metri lungime, 1,71 metri latime). La interior avem e o adevarata revolutie estetica. Multa lumina datorata parbrizului Zenith. Combinatia de crom si negru, instrumentele de bord, asezarea ergonomica a spatiilor, volan sculptat acoperit partial cu aluminiu. Merita un noua plus.

Sistemul de sunet. Gadgeturi. Hifi system este de exceptie, fiind unul din cele mai bune pe care le-am auzit. Claritate, putere, fara obiecte care sa intre in rezonanta. Parctic ai cu tine o sala de concert. Bluethoot-ul e capabil sa comunice chiar si cu batranul meu iPhone. Optional exista si o mufa USB.

Vizibilitatea si pozitia la volan. Scaunele nu exceleaza, dar sunt destul de comode. La varinta Exclusive testata de mine acestea sunt de piele si au incalzire. Vizibilitate este, evident, remarcabila datorita suprafetei vitrate iesita din comun, inovatia „Visiodrive”. Pozitia la volan este destul de inalta, semn ca s-a urmarit ca masina sa fie mai mult comoda decat sportiva. In plus, asigura o protectie sporita in caz de impact.

Comportamentul in trafic. Modelul testat avea sub capota un motor VTi de 1,6 litri pe benzina care dezvolta 120 cai putere. Suficient chiar si o plecare rapida de la stop. Consumul, la un stil normal de condus, a fost de 10,5 litri/100 de km in Bucuresti, 6,4 litri in afara Capitalei si 8,8 in regim mixt. De remarcat ca exista si un indicator pentru schimbarea treptelor de viteza in regim optim. Frana de mana este amplasata neinspirat sub cotiera. Din cauza inaltimii apreciabile a masinii, am mai remarcat o inclinare destul de accentuata in cazul unor curbe pronuntate abordate cu viteza. ABS si AFU sunt sisteme standard. ESP costa, optional, 400 de euro. Navigatia ajunge la 1000 de euro, dar saracuta in ceea ce priveste Romania, eu nereusiind sa gasesc de exemplu drumul spre Craiova. Senzationalul parbriz Zenith este disponibil doar in varianta Exclusive care are un pret situat intre 14.890 si 17.090 de euro cu TVA. Pentru cei care nu doresc neaparat aceasta inovatie, masina are un pret de plecare de 10.890 de euro cu TVA.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult