Acasa Sport-AutoAuto TEST: Da-te la o parte. Vine Pajero!

TEST: Da-te la o parte. Vine Pajero!

scris de Ziua Veche
3 afisari

E mare, impunator si agil. Impune repect pe sosea si trece peste orice obstacol. Are 2,5 tone si 4,9 metri. E propulsat de un motor diesel de 3,2 litri si de 200 de cai-putere. Mitsubishi Pajero LWB nu este nici un SUV de fite, nici o masina pentru Dorobanti. Este un pursange antrenat special pentru off-road care nu prea are cum sa te lase la greu. E greu sa crezi ca exista ceva care s-l impiedice sa-si faca treaba pentru care a fost creat. Adica sa de duca chiar acolo unde vrei. Chiar daca dorinta ta este sa ajungi in varf de munte.


Pajero este un automobil cu o istorie de 27 de ani, timp in care a cunoscut patru generatii. Denumit dupa leopardul alb care traieste pe platourile inalte ale Patagoniei, SUV-ul asamblat in Japonia si-a castigat faima prin robustete si prin capabilitatea de a face fata oricaror sarcini. Un campion al raliului Paris-Dakar, cu 12 titluri castigate pana in 2007, Pajero a capatat in ultimii ani o haina care sa-l faca vandabil, nu doar impatimitilor de off-road, ci si celor care si-ar putea dori o masina incapatoare si sigura. Mai ales pentru soselele din Romania pline de teroristi ai volanului, dupa cum ne caracteriza Ambasada SUA la Bucuresti intr-un ghid pentru cetatenii americani.

In varianta de top, care costa 42.828 de euro cu TVA, Pajero vine echipat cu navigatie cu Hard Disc 30GB, ecran color tip touch-screen, camera video pentru mers, sistem audio RockFord de 860W cu 12 incinte acustice si ecrane LCD pe tetiere pentru pasagerii din spate. In ciuda acestui lux, Pajero se simte cel mai bine pe drumuri desfundate.


 

Noroi si lux

L-am testat prin hartoape pentru a vedea cat de bine se descurca. Tandemul tractiune integrala cu reductor -cauciucurile BFGoodrich n-a putut fi invins nici de noroi, nici de balti. Capabil sa mute cuplul de 440 de Nm pe roata care are maxim de aderenta si sa ofere tot ce poate un motor de 200 de cai-putere, sistemul 4×4 misca mastodontul de 2,5 tone ca pe un fulg dintr-o hartoapa in alta. Cu o garda la sol de 219 mm, un unghi de atac de 39 de grade si unul de degajare de 17,5 grade, Pajero se poate simti ca pe DN1 pe orice drum forestier. Pe sosea se descurca foarte bine si este comod la drum lung gratie pozitiei inalte la volan si a fotoliilor confortabile.

La capitolul habitabilitate, are un spatiu la interior de invidiat, iar usa portbagajului se deschide lateral permitand incarcarea mai usoara a unor obiecte voluminoase. Daca ar fi sa vorbesc despre latura negativa a masinii, nu m-as referi decat la doua aspecte, de altfel usor de intuit si generate de gabaritul ei. Este vorba despre dimensiunile impunatoare care fac ca autovehiculul sa fie greu de paracat intr-un oras supraaglomerat si de consumul motorului de 3,2 litri. 17 litri la 100/km este o cifra mare, dar rezonabila daca ne referim in raport cu greutatea si segmentul de drum abordat. La cursa lunga, Pajero nu sare de 12 litri/100 km. Ar mai fi de precizat ca pretul de plecare, la o echipare mai mult decat suficienta, este de 29.990 de euro cu TVA.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult