Acasa Sport-AutoAuto TEST: Fiat Bravo, sportiv bun pe vreme de criza

TEST: Fiat Bravo, sportiv bun pe vreme de criza

scris de Ziua Veche
12 afisari

Fiat Bravo. M-a uimit, nu prin faptul ca o masina din inghesuitul segment C este destul de atent finisata si poate afisa un look agresiv, ci prin modul in care se misca. Puternic, comod, manevrabil. Nu spun asta facand o comparatie cu o masina de top, ci cu un automobil care are pret accesibil si nu afiseaza mari pretentii.

 

 

Bravo este un model care a fost in mare voga in anii ’90. Fiat a reusit sa obtina titlul de masina anului in Europa in 1996 cu Bravo/Brava. Dupa cinci ani, producatorul italian s-a gandit sa faca o schimbare si l-a inlocuit cu Stilo. O masina care in ciuda designului sau n-a reusit sa se impuna. Cu toate aceastea a fost mentinuta pana in 2007 cand a fost inlocuita cu Bravo II. Un model pe care Fiat l-a introdus intr-un segment in care mai exista Grande Punto, Linea sau Albea. Bravo este insa sportivul echipei. Linia Giugiaro se inscrie in cea trasata de mai micul Grande Punto si continuata de fratele mai mare, Croma. Insa, Bravo este mai echilibrat din punct de vedere al puterii motorului in raport cu gabaritul sau. Varianta testata este una de top, care atinge 18.000 de euro cu TVA. Bani in care este inclusa motorizarea de varf doi litri Multijet. Un propulsor pe motorina care dezvolta 165 de cai putere si un cuplu de 360 de Nm, disponibil incepand de la 1500 rot/min. Comparativ cu greutatea de 1365 de kg a masinii, puterea dezvoltata reuseste sa te rupa de la stop inaintea tuturor. Servodirectia misca volanul foarte usor, iar pedala de ambreiaj si de frana sunt moi, facand comoda miscare in oras. Frana este ferma, iar ABS-ul intra fara prea mare zgomot.

 

O autonomie de 1000 de km

Am parcurs la volanul lui Bravo peste 600 de kilometri, pe toate tipurile de drum, de la autostrada, la drumuri de tara. De reprosat sunt doua lucruri: antifonarea destul de precara (la 140 de km/h abia daca mai poti purta o conversatie) si suspensiile destul de bizare, in sensul ca nu sunt nici atat de tari incat sa fie sportive, nici atat de moi incat sa fie comode. O alta ciudatenie este modul in care functioneaza portul pentru stick USB, singurul mod in care am reusit sa-l pornesc fiind prin comanda vocala intr-o engleza compatibila cu a calculatorului. Dar, toate neajunsurile sunt date uitarii cand vezi pe computerul de bord ca un plin de motorina este capabil sa te duca 1000 de km cu un motor de 165 de cai putere. Una peste alta, Bravo isi merita banii, chiar si pentru cei care vor o varianta de baza care pleaca, cu motorul de 1,4 litri pe benzina si 90 de cai putere, de la 12.000 de euro.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult