Acasa Sport-AutoAuto TEST: Qashqai, Duster pentru premianti

TEST: Qashqai, Duster pentru premianti

scris de Ziua Veche
5 afisari

Nissan a redesenat Qashqai, un SUV de clasa mica ce spera sa rupa gura targului in 2007, atunci cand a fost lansat prima oara. N-a fost asa, cel putin in Romania, dar producatorul japonez s-a gandit sa-si mai incerce norocul si in 2010. Asa a aparut faceliftul la Qashqai. Pariul este destul de mare avand in vedere ca partenerii de trust, de la Renault, au aruncat pe piata, prin Dacia, noul Duster.

 

 

La prima vedere, cele doua masini par foarte inrudite. Chiar sunt. Aceleasi motoare, aceeasi transmisie, dar alta platforma, alte finisari, alte optionale. In plus, Duster provine de pe o platforma de Logan, asa-numita Nissan B, in vreme ce Qashqai are la baza varinta C pe care a fost cladit si Renault Fluence. Asta daca iti pui intrebarea de ce sa dai cateva mii in plus pentru un Qashqai, cand te-ai putea multumi cu un Duster, “scandalos de ieftin”.  Raspunsul vine dupa ce conduci cateva sute de kilometri noul Qashqai. Iar eu l-am gasit repede, avand experienta anilor trecuti in care am testat primele variante de Qashqai, standard si cea extinsa +2. Rafinament, comoditate si o doza de eleganta. Nu e reclama, e ce simti atunci cand conduci un Qashqai de top. Adica, motor diesel de doi litri si 150 de cai putere, tractiune integrala permanenta, cutie automata de viteze, scaune de piele incalzite, navigatie si sistem audio Bose.

Acum apare, in ecuatie, pretul. Un Duster ajunge la 17.220 de euro cu TVA, in versiunea prezidentiala. Un Qashqai pleca de la 16.990 de euro cu TVA, cel cu proplusorul pe benzina 1,6 litri, 115 cai putere. Pretul cantareste mult in ziua de azi, dar atunci cand nu vrei sa cumperi ceva scandalos de ieftin, n-ai alege mai bine ceva mai comod, mai rafinat, un fel de Duster pentru premianti. Repet, nu fac reclama, si nici nu desfiintez o firma in detrimentul celeilalte, fiind vorba, in fond, de marci ale aceluiasi concern. Spuneam ca am mai testat Qashqai, in trei randuri, ultima oara in noiembrie atunci cand vechiul model a participat la concursul SUV-ul anului care s-a desfasurat la Cheia. Versiunea noua vine cu serioase imbunatatiri in ceea ce priveste comoditatea si modul in care este inchegata masina. A disparut acel scartait suparator care iti dadea senzatia ca autoturismul sta se se rupa. Inginerii Nissan au lucrat la suspensii, astfel ca am avut surpinderea sa constat ca nici nu aud, nici nu simt hartoapele care au aparut prin tot Bucurestiul.

 

Designul exterior a fost, evident, redesenat, astfel ca noul Qashqai a devenit mai agresiv, mai impunator. La interior, computerul de bord afiseaza toate informatiile pe un ecran TFT, iar sistemul de navigatie a fost integrat in consola centrala. Plafonul panoramic de sticla a fost pastrat. Am avut surprinderea sa constata ca bluethooth-ul e in stare sa comunice chiar si cu iPhone-ul meu neupdatat din 2007. Acum ceva despre consum si tinuta de drum. Masina se misca bine si la 170 de km/h (pe circuit, in afara drumurilor publice), iar la o medie de 127de km/h consumul indicat de computer n-a depasit 8,5 litri/100 de km, in regim 4×4 permanent. Exista patru motorizari,: 1,6 115 CP; 2,0 140 CP; 1,5 dCi 105 CP; 2,0 dCi 150 CP. Tractiunea All Mode 4×4 este diponibila pe 2,0 140 CP si 2,0 dCi 150CP si poate fi cuplata cu o transmise automata. Preturile variaza intre 16.990 si 30.715 de euro cu TVA.

 

0 comentariu

pepe 03-08-2010 - 08:50

ROMania ?

stefi 03-08-2010 - 20:58

tichia de fraieri nu ne-o mai ia nimeni.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult