Acasa Sport-AutoAuto TEST: Hyundai i20, supermini pentru popor

TEST: Hyundai i20, supermini pentru popor

scris de Ziua Veche
0 afisari

Hyundai e o marca preferata de romani. Asta daca ne luam dupa vanzari si stam sa numaram cate din masinile care trec pe strada poarta simbolul concernului sud-coreean. In ce consta atuul Hyundai? Intr-un bun raport calitate-pret. In tehnologie noua implementata pe scara larga la un cost cat mai permisiv, in reinoirea permanenta a parcului de modele. Seria  “i” a schimbat mult din conceptul sud-coreean apropiind modele de Europa, de trend. Am testat i20, o subcompacta-supermini proiectata la centrul tehnologic de la Russelsheim care din 2008 a inlocuit modelul Getz. Dupa peste 350 de km am ramas cu impresia ca lui i20 ii sta mai bine in oras, desi nu se sfieste sa dea o raita si in afara metropolei, fara sa depuna prea mult efort. 


 

Le-am zis sud-coreeani celor produc i20. In fapt, este vorba de susbsidiara din India a concenului din peninsula, dar si locul de unde vine i10 sau au sosit Accent, Elantra sau Tucson. I20 se fabrica, insa, mai aprope, la fabricile turcesti de la Izmit. Platforma pe care a fost ridicata veriga dintre i10 si i30 este noua in totalitate. Designul exterior a fost desent conform seriei “i”, iar cel interior pentru un confort pe cat s-a putut de bun. Si se vede ca germanii au alcatuit habitaclul in ideea de a fi cat mai ergonomic. Butoanele sunt la locurile arhistiute si din “panoplia” lui i20 nu lipseste aproape nimic. Comenzi audio pe volan, computer de bord, port de USB care citeste automat memoria. Computerul de bord, plasat deasupra consolei centrale, indica inclusiv gradul de consum instantaneu. La clasa lui de pret – 9855 de euro fara TVA , i20 nu poate avea prea multe pretentii in ceea ce priveste calitatea materialelor. Insa aceste sunt bine imbinate, iar masina n-a scos vreun scartait, chiar daca indica la bord peste 11.500 de km parcursi in regim de drive-test. Am remarcat o capacitate mare de incarcare si un sistem de sunet de invidiat pentru o masina de clasa mica si pret de sub 10.000 de euro.

{gallery}gallery/07/i20{/gallery}

100 de caluti cuminti

Cei 100 de cai putere de sub capota produsi de motorul de 1,4 litri sunt suficineti pentru un drum fara probleme, insa nu sunt ganditi sa fie aruncati in vreo cursa de strada. I20 accelereaza cele 1.200 de kg pana la 100 de km/h in  11,6 secunde. In schimb sta destul de bine la consum. In oras n-a sarit de opt litri, iar in extraurban a coborat chiar si pana la 5,8 litri de benzina la 100 de km. Ambreiajul este foarte moale, semn ca masina a fost gandita mai mult pentru strazile cu trafic intens unde este necesara schimbarea repetata a treptelor de viteza. Suspensia este destul de comoda, insa gropile se simt, mai ales ca avem de-a face cu scaune rigide. Varianta Style testata de mine vine cu ABS-discuri de frana si pe spate, ESP, volan si scaun cu reglaj pe inaltime si oglinzi rabatabile electric. In ciuda dimensiunilor reduse (394 cm lungime/171 cm latime), i20 a fost cotat cu 5 stele EuroNCAP gratie si airbagurilor frontale, laterale si cortina. Concurenti: VW Polo, Peugeot 207, Ford Fiesta, Citroen C3, Opel Corsa.

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult