Acasa Sport-AutoAuto TEST: Insight, celalalt hibrid

TEST: Insight, celalalt hibrid

scris de Ziua Veche
2 afisari

Piata automobilelor verzi a fost dominata pana de curand de Toyota. Cel putin in Romania, Prius-ul era singurul model care putea fi cumparat. Honda, un alt pionier in domeniul miscarii electrice si ecologice, a adus si la noi Insight. Celalalt hibrid. In 2010, acesta a ajuns la cea de-a doua generatie. La prima vedere, Insight parea mai pamantean decat Prius-ul. Parea, pentru ca senzatia pe care o ai in hibride pursange, cum sunt cele doua japoneze, este identica. Comoditate, consum redus, poluare nesemnificativa.

 

 

Cand descrii o hibrida, primul lucru despre care trebuie sa vorbesti este cockpitul. Pentru ca e un pic altfel decat la masinile clasice. Insight are un buton de eco, vitezometrul cu proiectie, indicator de culoare in functie cat de ecologic conduci, sistem recuperativ de energie si cutie cu transmisie continua variabila cu sapte viteze, in regimul sport. Asta este ce se observa la prima vedere. Pentru ca pe bord mai sunt indicatoare care iti spun cand mergi pe baterie si cand arzi gazul. Cel mai intersant este atunci cand Insight-ul se misca. La viteze mici este capabil sa navigheze doar pe baterie, astfel ca plutesti fara zgomot prin coada de la stop. Am testat cativa zeci de kilometri, mai precis pana la Snagov, sistemul econ. Am incercat sa merg fiind cat mai verde.

La limita legala pe DN1, 70 in localitate si 100 in afara, viteza setata cu cruise-controlul. Consumul a fost de 3,4 litri de benzina la 100/km. Vorbim despre un motor cu combustie interna de 1,3 litri cuplat la unul electric de 9,7kw. Impreuna, cele doua propulsoare pot furniza 246 de Nm inca de la 1.000 de rot/min. Puterea combinata echivalenta cu 111 cai-putere se vede cel mai bine la modul de condus sport. Schimbarea vitezelor se face cu ajutorul padelelor de pe volan. Si ai de unde alege, avand in vedere ca sunt nu mai putin de sapte trepte. In regim sport, cand indicatorul e cat se poate de albastru, consumul a fost de 4,8 litri/100 km, pentru ca in oras acesta sa atinga 5,7 litri la 100 km. Butonul econ mai poate ajusta consumul. Adica la stop, aerul conditionat este oprit odata cu motorul pe benzina. Am remarcat o antifonare destul de precara, la viteze de peste 125 km/h, zgomotul care apare din cauza frecarii cu aerul patrunde in habitaclu este destul de puternic. Acelasi lucru se aude si in cazul accelerarii puternice. Cat despre cum se misca Insight, este o Honda, un fel de echivalent BMW al japonezilor. Si cand spun asta, nu incerc sa fac un top similar, ci la modul in care masina se simte pe sosea.

Trebuie sa mai spun ca masina testata avea aproape 20.000 de km la bord si nimic nu scartaia. Pretul cu toate taxele incluse (pentru ca Insight nu se produce decat in Japonia, la Suzuka) este de 19.611 euro cu TVA. Bani in care sunt incluse airbaguri frontale, lateral si cortina, precum si sistemele ABS, EBD, VSA, ESP, TSA. Ar mai fi de adaugat ca o hibrida nu are taxe de prima inmatriculare, nici taxe suplimentare in marile orase.

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult