Boom-ul economic din anii ce-au precedat criza a facut ca industria auto sa restilizeze pe banda rulanta modelele aflate in portofoliu. De fiecare data cand se schimba un surub, marketingul organiza o festivitate care sa evidentieze calitatile acelui surub. Evident, era vorba si de o reasezare a pretului pentru ca lumea intreba: Ce fel de model ai? Asta nou, sau ala mai vechi. Clinetul facea diferenta, desi de multe ori aceasta nu exista decat la nivel de grila fata, stop spate si un loc de pus ochelarii de soare. Pretul insa era diferit. Cu Opel a fost altfel. Chiar daca le-a venit sorocul de lansare in plina criza economica, modele trustului german, subsidiar insa al lui General Motors, a urmat propria cale. Si a lansat pe piata modelel radical schimbate. Vorbesc aici in primul rand de Insignia si de Astra.
Noul Opel Astra a fost, daca ar fi sa fac o comparatie de gusturi, atent selectionat. S-au facut o sumedenie de studii, s-a analizat fiecare detaliu, atat la interior cat si la exterior. Dar n-as vrea sa vorbesc foarte mult despre cum s-a nascut noul Astra, ci despre cum se simte acesta din punctul de vedere al soferului. Pe scurt, o masina cu reale capacitati sportive, robusta si bine trasata. Chiar daca m-am simtit ca-ntr-un Opel – senzatie aparte, dupa parerea mea – noua Astra a capatat mai multa agresivitate si o intreaga paleta tehnologica dezoltata de germani in centrul de la Rüsselsheim.
N-am sa vorbesc despre schimbarile si fluidizarile intervenite la nivelul designului exterior pentru ca fotografiile vin sa satisfaca gusturile fiecaruia. Ce nu se vede este, poate, interiorul noii Astra, “bine mobilat”, si comportamentul pe sosea. De remarcat, materialele destul de bune folosite la interior, o restilizare completa a habitaclului si multitudinea de spatii de depozitare. Computerul de bord ofera o gama larga de date si permite reglarea modului sport in care poate fi condusa masina. Astfel, butoane care pana mai ieri erau disponibile doar pe masinile scumpe au devenit comune si pe autoturismele de serie larga. Pe panoul central al Astrei exista Sport si Tour. Cand apesi pe Sport, instrumentele de bord capata culoarea rosie, suspensia si directia se intareasc, iar treptele de viteza pot fi schimbate in reprize mai scurte. Pentru a reveni la un parcurs mai comod se poate apasa butonul Tour. In modul Sport, Astra a dovedit ca este capabila sa abordeze fara probleme viraje stranse sau sa nu-si piarda controlul pe o piatra cubica uda cum este cea din rondul Aviatorilor.
Motoare pentru toate buzunarele
Masina este incredibil de stabila si, in ciuda motorului de 1,6 litri benzina testat de mine, foarte agila. Un alt lucru pe care l-am remarcat este posibilitate de reglare a scaunului astfel incat sa te simti chiar ca intr-o sportiva. Asta nu insemana ca Astra, chiar si in varianta hatchback, nu are destul spatiu pentru o masina din clasa ei. Si revenind la motorizare, propulsorul EcoTec de 1,6 litri furnizeaza 115 cai putere si un cuplu de 150 Nm. Modest in raport cu posibiltatile masinii, dar indeajuns de economic. Media de consum a fost de 10,5 litri/100 de km in Bucuresti si a coborat la 7 litri intr-un scurt traseu extraurban.
Pretul Astrei pleaca la dealeri de la 9899 de euro cu TVA, dar si trei prime de casare, bani in care sunt incluse sistemele ABS, EBD, CBC, ESP, aer conditionat, Radio cu mp3 player si un motor de 1,4 litri, 100 de cai. In varianta testata de mine, fara cele trei prime de casare, dar cu pachetul Sport si propulsorul de 1,6 litri, pretul ajunge la 17.000 de euro. Insa, pentru a simti placerea pe care ti-o poate furniza Astra, cred ca mai indicat este motorul de 1,6 litri turbo, 180 de cai, diferenta de pret fiind de vreo 2.000 de euro.
articol aparut in saptamanlul ziuaveche.ro