Acasa Sport-AutoAuto Volvo a ajuns o jucarie chinezeasca

Volvo a ajuns o jucarie chinezeasca

scris de Ziua Veche
11 afisari

Volvo, simbolul masculinitatii in materie de masini, a devenit, de luni, o chinezarie. Suedezii vor face parte din grupul Geely Automotive Holding. Ford a vandut marca inventata de Assar Gabrielsson si Gustav Larson in 1927, pentru suma de 1,8 miliarde de dolari. Compania americana cumparase producatorul suedez de limuzine, in 1999, cu 6.45 de miliarde de dolari. Dupa ce Volvo a trecut in mana acionarului american, marca s-a aflat aflat intr-un permanent declin, atat in privinta vanzarilor cat si a calitatii produselor.


Barbatia suedezilor devenise tinta globalizarii ajungand, de fapt, un ford in haine de gala. Vanzarea Volvo marcheaza dizolvarea completa a Premium Auto Group, divizia Ford care acum doi ani era compusa din Volvo, Land Rover, Jaguar si Aston Martin. Geely ocupa locul doi in ierarhia producatorilor auto privati din China, dupa BYD. In Romania, Geely comercializeaza trei sedanuri intitulate CK, FC si MK cu preturi cuprinse intre 7.300 si 11.750 de euro cu TVA. Modelului Geely i s-a spus la un moment dat Logan killer, insa, cel putin in Romania, masina chinezeasca n-a prins de nici un fel. Asa ca a ramas o curiozitate pe strada, nu prin faptul ca ar arata bine, ci ca arata ieftin. Pe plan mondial, insa, Geely livreaza si o copie a celebrului Rolls Royce, la pret de doua Loganuri.

Insa, de acum, situatia se va aschimba. Pentru cei 1,8 miliarde de dolari platite catre guprul Ford, chinezii vor avea acces la tehnologia europeana in materie automobilelor si vor trece, cel mai probabil, la o copiere masiva limuzinelor Volvo, in paralele cu pastrarea produselor actuale.

Geely Automotive este are 12.000 de angajati din care 1.600 sunt ingineri. Constructorul chinezesc dispune de sase uzine avand o capacitate total de 300.000 de unitati anual. Numarul total de masini vandute in restul lumii este de 200.000 de unitati. Geely sustine ca este singurul producator chinez care si-a dezvoltat propria gama de motorizari, cu opt unitati a caror cilindree variaza intre 1.0 si 1.8 litri.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult