Alain Prost a lansat joi, in Romania, Duster, primul SUV din istoria Dacia. Fostului pilot de Formula 1, care a reusit sa obtina locul doi in trofeul Andros la volanul unui Duster preparat, i-a revenit sarcina sa prezinte noul model Dacia. Alaturi de el s-a aflat si selectionarul nationalei, Razvan Lucescu. Va prezentam imagini de la eveniment si filmul cu ce poate Duster in off-road!.
Â
Â
Â
Â
{gallery}gallery/03/duster{/gallery}
Â
Update: Oficialii companiei au declarat joi ca 80% din comenzile pe care le-au primit sunt pentru versiunea cu dotari maxime. O cincime din cei care au comandat SUV-ul au ales versiunea cu piele la interior, iar pe viitor se va comercializa chiar si in Romania o versiune a lui Duster cu cutie automata, a mai spus Fabrice Cambolive. Jumatate din cei care au facut comanda au ales versiunea 4×4, aceeasi proportie pastrandu-se si in cazul combustibilului diesel/benzina. La o privire mai atenta, sunt cateva observatii de facut. Pedalierul este mostenit de la Logan. Cel mai bine se simte acest lucru la apasarea ambreiajului, moale si nimerit mai mult pentru o masina de oras. Plasticul este tare si ieftin, pe alocuri fiind chiar lucios. Veste buna este ca masina vine cu o roata de rezerva normala. De asemenea, are un portbagaj destul de incapator. Cat despre versiunile 4×2, nu fac decat sa pacaleasca cumparatorul, pentru ca masina din filmul de prezentare care se lupta cu noroiul si zapada, si pare ca le biruieste, sigur n-ar putea sa faca aceste figuri doar cu tractiune fata. Pentru cei care vor scoate din buzunar peste 15.000 de euro, vor putea ataca pante cu o inclinare de 30 de grade si un unghi de degajare de 36 de grade. De seamena, se pot baza si pe tractiune integrala pentru ca aceasta provine exclusiv de la partenerul Nissan, iar japonezii, la acest capitol, sunt imbatabili. Cat despre propulsor, ar fi recomandat dieselul de 110 cai, celelalte motorizari, desi aparent vor avea consum mai mic, ar putea creea surprize neplacute atat in privinta fortei disponbile cat si a timpului de golire a rezervorului. Vorbind despre Nissan, ar fi de spus ca Duster seamana izbitor cu un alt produs al Grupului: Qashqai. Modelul, desi a beneficiat de o campanie de publicitate destul de costisitoare, impactul, cel putin asupra pietii din Romania, a fost destul de mic. Despre asemanarile dintre cele doua branduri voi vorbi intr-un articol viitor, pentru ca inca n-am vazut cum merge Dusterul si tare ar fi curios sa-l incerc.
Noul model va fi livrat in showroom-urile dealerilor din toata tara incepand din 15 aprilie, in conditiile in care primele inscrieri s-au facut inca din data de 2 martie., printre ei aflandu-se si presedintele Traian Basescu. Prezentat de World Records Academy drept cel mai accesibil SUV din lume, Duster va putea fi achizitionat in Romania la preţuri cuprinse între 10.500 de euro şi 15.600 de euro, cu TVA. Cea mai ieftina este varianta 4X2 (10.500 de euro), iar cea 4X4 costa 12.300 de euro.
Versiunea de top a unui Duster cu motor diesel de 1,5 litri ÅŸi 110 cai putere ajunge la un pret de 15.600 de euro. Preturile cu toate dotarile le aflati aici!
“ Duster  are cateva mii de clienti pe lista de asteptare, iar masina va intra si in programul national de innoire a parcului auto. Publicul tinta pentru Duster este reprezentat de firme in proportie de 50%. Masina se adreseaza romanilor dedicati marcii, care cauta o masina cu un upgrade de facilitati „, a declarat, la Geneva, directorul comercial Dacia-Renault, Fabrice Cambolive. In Occident Duster costa de la 11.900 euro pentru varianta 4X2 si 13.900 euro in versiunea 4X4.
Vezi mai jos ce poate sa faca Duster pe teren accidentat
{flv}03/03_18_film_duster{/flv}