
Spre deosebire de cursa de sambata, cand au luat startul ca din pusca, conducand pe toata lungimea pistei de concurs, Dumitrescu si Mihalachi au abordat o alta partitura tactica: start prudent, alura constanta pana la jumatatea cursei (locul 3, la 250 m, 4 la 300 m), pentru a se dezlantui pe ultima suta, cand parca au lasat pe loc celelalte echipaje, trecand imaginara linie de sosire cu un avans confortabil – 1’40″781/1000, fata de 1’41″277/1000 medaliatii cu argint, echipajul Azerbaidjanului si 1’41″345/1000 cu cat a fost inregistrata barca Rusiei, medaliata cu bronz.
A fost, de altfel, cea mai echilibrata finala a zilei, toate cele 9 echipaje (dintre care 6 din republicile ex-sovietice) clasandu-se intr-o marja de sub 5 secunde.
Cu 2 medalii de aur la aceeasi editie a Campionatelor lumii, Alexandru Dumitrescu si Victor Mihalachi isi inscriu numele in galeria marilor campioni ai acestei discipline, devenind de pe acum favoriti pentru concursul olimpic de peste 2 ani, de la Londra.