Acasa Stiinta-ITIT ANCOM: Termenul de portare a numerelor de telefon, redus la 3 zile

ANCOM: Termenul de portare a numerelor de telefon, redus la 3 zile

scris de M.A.
3 afisari

Termenul de activare a unui număr portat va fi de maxim o zi lucrătoare, iar durata procedurilor administrative aferente portării se reduce de la 10 la 3 zile lucrătoare.

portare telefoane numere

ANCOM: Termenul de portare a numerelor de telefon, redus

ANCOM a finalizat în şedinţa de miercuri a Consiliului Consultativ dezbaterea pe marginea deciziei de modificare a condiţiilor tehnice şi comerciale de portare a numerelor de telefon. Prevederile prezentei decizii vor intra în vigoare în termen de 4 luni de la data publicării acesteia în Monitorul Oficial.

Decizia finalizată reduce termenele în care furnizorii au obligaţia să realizeze activităţile specifice asociate diferitelor faze ale procesului de portare. în acest sens, termenul în care furnizorul donor trebuie să răspundă unei cereri de portare se reduce de la 4 zile lucrătoare la o singură zi. Reducerea acestui termen va permite ca portarea să fie realizată mai rapid, chiar şi în cazurile în care furnizorul donor identifică probleme la completarea cererii şi este necesară reintroducerea acesteia, anunţă ANCOM, într-un comunicat.

După validarea cererii de portare, abonaţilor care solicită portarea li se va activa numărul de telefon în cel mult o zi lucrătoare. Din momentul intrării în vigoare a prezentei decizii durata maximă potenţială de întrerupere a serviciului în cursul procesului de portare va fi redusă la 4 ore în loc de 5 ore (în cazul portării numerelor de telefonie fixă) şi la 3 ore în loc de 4 ore (în cazul portării numerelor de telefonie mobilă). în practică, durata întreruperii serviciului este mai mică, media pe ultimul trimestru fiind de aproximativ 90 de minute pentru numerele fixe şi 40 de minute pentru numerele mobile.

Totodată, decizia ANCOM introduce şi o serie de prevederi legate de portarea prin intermediul unui număr cu caracter provizoriu. Astfel, decizia urmăreşte să asigure abonaţilor posibilitatea practică de a se porta şi fără asignarea de către furnizorul acceptor a unui număr de telefon cu caracter provizoriu spre a fi utilizat pînă la momentul realizării portării. Mai mult decît atît, în cazul în care abonaţii decid să accepte un număr provizoriu, decizia ANCOM asigură protejarea acestora, prevăzînd expres dreptul de a alege în mod real între continuarea sau nu a relaţiilor contractuale cu furnizorul acceptor, în eventualitatea în care procesul de portare nu se finalizează, respectiv de a fi informaţi, în mod corespunzător, asupra consecinţelor alegerii lor. De asemenea, decizia impune furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice obligaţii suplimentare menite să evite portările abuzive şi obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor informaţii referitoare la procedurile de portare, inclusiv în formă tipărită, în cazul în care aceştia din urmă solicită acest lucru.

Nu în ultimul rînd, decizia ANCOM impune avertizarea utilizatorilor finali prin intermediul tonului distinctiv asupra faptului că aceştia au apelat un număr portat în toate situaţiile în care li s-ar putea aplica un tarif mai mare decît cel pe care, în mod legitim, l-ar fi aşteptat. Se extinde astfel sfera cazurilor în care va fi asigurat tonul distinctiv faţă de situaţia din prezent, cînd furnizorii au obligaţia de a avertiza utilizatorii numai asupra faptului că au apelat un număr portat din propria reţea de comunicaţii electronice.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult