Acasa Stiinta-ITIT Clientul nostru, stăpânul nostru. Se schimbă regulile pe piaţa telefoniei mobile

Clientul nostru, stăpânul nostru. Se schimbă regulile pe piaţa telefoniei mobile

scris de Ștefan Constantinescu
7 afisari

Europenii vor beneficia începând de miercuri de noi drepturi şi servicii în domeniul telefoniei mobile şi Internetului, odată cu intrarea în vigoare a unor reglementări îmbunătăţite în sectorul telecomunicaţiilor, la nivelul Uniunii Europene.

Ce-drepturi-au-abonatii-la-telefonie-mobila

Ce drepturi au abonatii la telefonie mobila

Noile reguli comunitare, menite să asigure creşterea concurenţei în sectorul telecomunicaţiilor şi îmbunătăţirea serviciilor trebuie să fie incluse în legislaţiile naţionale până pe 25 mai, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene (CE). 

Prevederile includ dreptul clienţilor de a schimba operatorul de telecomunicaţii în doar o zi , fără modificarea numărului de telefon, acces la informaţii mai clare referitoare la servicii, precum şi protecţia mai eficientă a datelor online. 

Comisia Europeană şi Consiliul Autorităţilor Europene de Reglementare pentru Comunicaţii Electronice (BEREC) vor avea prerogative sporite care vor spori predictibilitatea legislativă şi vor permite operatorilor să se dezvolte pe o piaţă de telecomunicaţii pan-europeană.

CE a colaborat cu statele membre pentru introducerea fără probleme a noilor prevederi şi va analiza lansarea unor proceduri de infringement împotriva ţărilor care nu le-au aplicat la timp. 

Reglementările prevăd posibilitatea schimbării într-o singură zi lucrătoare a operatorului de telecomunicaţii, fără renunţarea la numărul de telefon. 

Durata maximă a unui contract iniţial cu un operator poate fi de 24 de luni, iar cea minimă care poate fi oferită de furnizorul de servicii de 12 luni.

Astfel, clienţii pot trece mai uşor de la un operator la altul, dacă oferă condiţii mai avantajoase. 

Operatorii vor fi obligaţi să furnizeze informaţii clare referitoare la serviciile oferite abonaţilor, inclusiv în privinţa calităţii minime a acestora. 

Abonaţii la servicii de Internet trebuie să primească informaţii despre tehnicile de management al traficului şi impactul asupra calităţii serviciilor. Contractele trebuie să prevadă şi detalii legate de compensaţii şi returnarea de fonduri, dacă nivelul minim al serviciilor nu este respectat.

Operatorii trebuie să ofere totodată o protecţie mai bună faţă de accesul online neautorizat la datele personale ale clienţilor, precum şi faţă de spam-uri (e-mailuri neautorizate), şi să informeze obligatoriu clienţii în cazul breşelor de securitate. 

Potrivit noilor reguli, autorităţile naţionale de reglementare vor avea o independenţă sporită şi vor putea, în ultimă instanţă, să oblige operatorii de telecomunicaţii cu o poziţie dominantă pe piaţă să separe reţelele de comunicaţii de servicii, pentru a permite accesul nediscriminatoriu pe piaţă al altor operatori. Acest lucru va putea fi realizat fără renunţarea la proprietatea asupra activelor sau crearea unei companii separate. Comisia va avea, în colaborare cu BEREC, prerogative sporite de supraveghere a pieţellor de telecomunicaţii, în domeniul concurenţei. 

Reglementările revizuite în domeniul reţelelor de telecomunicaţii şi servicii au fost adoptate oficial de Parlamentul European şi Consiliul European la sfârşitul lui 2009. Cele două instituţii au decis ca noile prevederi să fie incluse în legislaţiile naţionale ale ţărilor membre până pe 25 mai 2011.

2 comentarii

Viorica Ianc 24-05-2011 - 05:02

Regula de aur pentru toti cei ce vand cate ceva. Particular sau privat stie asta.
Acum vreo 22 de ani am simtit asta. De ce ? Am comparat cu vanzatorii si vanzatoarele noastre de pe vremea lui Ceausescu…si lipsa.
„Clientul nostru, stapanul nostru”…cand vrei drepturi ai si indatoriri.

laur87 25-05-2011 - 13:54

La cat de smechere sunt firmele de cablu, internet si de telefonie gasesc oportunitati sa treaca de aceste reguli si sa le incalce.

Regulile de aur care defapt ar trebui adoptate ar fi dupa parerea mea:
– sa oblige operatori de internet sa ofere viteze garantate la internet cele contractate, nu 32kbps care nici macar dail-upul nu le mai are
– sa se poata rezilia contractele daca nu suntem multumiti de provideri fara taxe extrem de mari cum cere acum
– sa oblice provideri sa fi seriosi cu abonati si sa remedieze cat mai repede problemele nu in 24/48ore
– providerei sa fie verificati la contracte deoarece fie care provider incalca cel putin un Articol din contract
– sa ofere aceleasi facilitati si la abonati noi si la abonatii existenti
– sa oblige provideri sa ofere servicii de calitate si stabile

ar fi mult mai multe reguli dar macar cele mentionate sa se respecte, ca ne-am saturat de firmele astea care fac numai ce vor ele.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult