Acasa Stiinta-ITIT Inregistrare domeniu. Cum sa alegi denumirea ideala pentru afacerea ta?

Inregistrare domeniu. Cum sa alegi denumirea ideala pentru afacerea ta?

scris de Misu Andrei
14 afisari

Alegerea domeniilor este o sarcina dificila. La o prima cautare, este posibil sa ai impresia ca toate numele bune au fost deja preluate de alti utilizatori. Totusi, lucrurile stau mult mai bine daca ai strategia potrivita de a alege o denumire atractiva si memorabila. Iata care sunt cele mai bune variante!

Gandeste-te la cuvintele cheie din industrie

Daca iti doresti sa lansezi un blog sau sa folosesti o denumire generica in etapa de inregistrare domeniu, atunci alege termeni care sa fie legati de industria in care activezi. Un cuvant precum pizza indica in mod clar motoarelor de cautare despre ce este vorba in pagini si te ajuta sa atragi un numar mai mare de utilizatori relevanti. Desi denumirile alcatuite dintr-un singur termen au fost deja cumparate, poti oricand sa folosesti prescurtari, sinonime, acronime, sufixe sau prefixe. Spre exemplu, boutique transmite clasa, in timp ce market spune utilizatorului faptul ca va accesa un fel de piata.

Focuseaza-te pe cuvintele de legatura

Sa presupunem ca lansezi un brand in domeniul wellness si este necesar sa inregistrezi un domeniu. Acesta poate contine cuvinte precum sanatate, protectie sau ingrijire, deoarece sunt reprezentative si vei reusi sa atragi atentia. O alta strategie ar fi sa folosesti termeni care sa creeze impact emotional. Poti face acest lucru prin termeni precum exotic, regal sau vitalitate. Daca preferi varianta in engleza sau intr-o oricare alta limba pe care publicul tinta ar intelege-o, este alegerea ta.

De altfel, daca nu dispui de suficiente idei, acceseaza un generator online. O asemenea unealta te ajuta sa treci mai rapid prin research si sa-ti sporesti nivelul de creativitate. Numele pe care-l alegi trebuie sa fie scurt si sa nu aiba legatura cu alte firme deja existente. In acest mod, vei reusi sa te remarci si oamenii vor putea sa te diferentieze de competitie.

Alege un nume de branding

Un nume propriu poate fi greu de determinat, insa companiile precum Google sau Yahoo au folosit cu succes aceeasi strategie. Scopul este cel de a crea o denumire care sa fie usor de pronuntat, dar care sa nu reprezinte un cuvant real. Aceasta metoda de inregistrare domeniu este ideala pentru SRL-uri. In cazul blogurilor, se mai poate folosi numele autorului. Evita cifrele sau cratimele, fiindca vizitatorii nu-si vor aminti sa introduca aceste caractere si vei pierde din trafic.

Care este cea mai buna extensie?

Majoritatea antreprenorilor aleg domeniul .com, deoarece acestea sunt cele mai folosite si sunt benefice pentru orice fel de website. Daca publicul tau tinta se afla in Romania, poti folosi insa o denumire .ro. Mai mult, in mediul online au aparut de-a lungul timpului si alte extensii, care sunt mult mai specifice. Spre exemplu, exista TLD-uri precum .club, .restaurant sau .art in pagina de inregistrare domeniu. Acestea ajung la preturi mari, insa te ajuta sa-ti prezinti proiectul intr-un mod eficient inca din prima zi. Denumirea finala este recomandat sa fie alcatuita din maxim 3 cuvinte si sa aiba mai putin de 17 caractere.

De asemenea, aceasta trebuie sa fie usor de citit, unica si memorabila. Numele joaca un rol important in perceptia initiala a clientilor, insa nu trebuie sa pierzi foarte mult timp cu acesta sau sa te blochezi din cauza ca n-ai gasit ceva perfect. Atat timp cat alegi cuvinte care sa aiba legatura cu industria in care activezi, ai sansa de a obtine rezultate cu afacerea ta pe termen lung.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult