Conform studiilor de piaţă, Apple a vândut în trimestrul patru al acestui an nu mai puţin de 4,4 milioane de iPad-uri.
Nu ştim dacă vor reuşi să atingă targetul anunţat în luna iulie, de 12,9 milioane de tablete vândute numai în acest an, dar cert este că cifra actuală propulsează mărul american pe primul loc în lume, la capitolul tablete, cu o cotă de piaţă de 95,5%. Parcă era oarecum de aşteptat dacă ne gândim la tam tam-ul făcut în jurul iPad-ului care a creat o explozie a interesului şi a cererilor pentru asemenea dispozitive.
Interesant de urmărit cum îşi va păstra şi consolida Apple această poziţie de lider absolut, având în vedere că mai toţi marii producători au anunţat pregătirea sau lansarea a cel puţin unei tablete, echipată cu Android sau cu mai noul Microsoft Windows 7.
Din acest duel al cotelor de piaţă, noi utilizatorii de rând vom avea doar de câştigat, pentru că automat se vor duce bătălii şi pe stabilirea preţurilor. Şi cum acest criteriu este de cele mai multe ori definitoriu, ne aşteptăm la o rectificare drastică a raportului preţ/performanţă, pentru că în acest moment orice tabletă de 40 de milione pentru mulţi doritori nu pare decât o glumă deplasată…
Detalii pe Playtech.ro