Acasa Stiinta-ITIT Marca europeană, de încredere pentru comerțul online

Marca europeană, de încredere pentru comerțul online

scris de Ziua Veche
4 afisari

.Internetul este canalul de distribuție cu amânuntul cu cea mai mare rată de creștere, însă doar unul din trei consumatori ar lua în considerare posibilitatea cumpărării online dintr-o altă țară UE. Parlamentul European a susținut marți, 21 septembrie, propunerile menite să încurajeze comerțul electronic transfrontalier și să consolideze încrederea consumatorilor. Un sistem transfrontalier de mărci europene pentru pagini de internet sigure, care garantează fiabilitatea şi calitatea bunurilor disponibile pe piaţa electronică, cu scopul de a crește încrederea și protecția consumatorilor – acestea sunt propunerile deputaților europeni din raportul non-legislativ referitor la realizarea pieţei interne în ceea ce priveşte comerţul electronic. Această marcă europeană trebuie întemeiată în baza legislației europene, Comisiei Europene revenindu-i sarcina de monitorizare, însă punerea în aplicare trebuie asigurată în cooperare cu mărcile de încredere existente în statele membre și printr-un control al standardelor la nivel național.


Încetarea discriminării la furnizare 

 

Vânzările online sunt deseori limitate de către comercianții străini care nu acceptă comenzi de la consumatori dintr-o altă țară. Deputații regretă că Directiva privind serviciile nu a fost încă transpusă integral în anumite state membre și solicită Comisiei şi statelor membre să elimine discriminarea împotriva consumatorilor bazată pe adresa electronică sau pe locul de reşedinţă, să asigure punerea efectivă în aplicare a articolului 20 alineatul (2) din Directiva privind serviciile, precum şi aplicarea corectă de către autorităţile şi instanţele naţionale, în sistemele juridice ale statelor membre, a dispoziţiilor interne de punere în aplicare a regulii de nediscriminare. 

Asigurarea transparenței 

Deputații insistă asupra necesităţii de a mări transparenţa lanţului de aprovizionare din cadrul comerţului electronic, astfel încât consumatorul să cunoască în orice moment identitatea furnizorului, precum şi denumirea comercială a acestuia, adresa geografică, datele de contact şi numărul de înregistrare fiscală şi să ştie dacă acesta este un intermediar sau furnizorul final, lucru deosebit de important în contextul licitaţiilor on-line. Deputații solicită consolidarea încrederii în sistemele transfrontaliere de plată prin internet (de exemplu, cărţile de credit şi debit şi portofelul electronic), prin promovarea unei game de metode de plată, creşterea interoperabilităţii şi consolidarea standardelor comune, eliminarea barierelor tehnice și sprijinirea celor mai sigure tehnologii pentru tranzacţii electronice. Pentru combaterea activităţilor frauduloase de pe piaţa digitală, deputații solicită Comisiei să creeze un sistem european de avertizare timpurie, inclusiv o bază de date. O nouă directivă privind drepturile consumatorilor se află în proces de elaborare. În plus, Comisia s-a angajat să prezintă până în 2012 un Cod UE pentru drepturile online. Rezoluția PE, elaborată de Pablo Arias Echeverria (PPE, ES), vine ca raspuns la documentul de lucru al Comisiei privind bariererele din comerțul digital și aduce recomandări pentru posibile acțiuni viitoare.

 

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult