Acasa Stiinta-ITIT Medal of Honor Afganistan: Jocus Interruptus

Medal of Honor Afganistan: Jocus Interruptus

scris de Ziua Veche
7 afisari

Pentru mulţi, seria Medal of Honor reprezintă începtul unei noi generaţii de shootere, o eră în care controlul se rafinează, interfaţa de control devine  mai fluentă, iar al doilea război mondial capătă o nouă dimensiune. Toate jocurile din seria MoH au fost aplaudate sau hulite după caz, dar nimeni nu îi poate lua Cezarului ce este al Cezarului, mai exact, faptul că este unul dintre cele mai influente jocuri din industrie.




Medal of Honor Afganistan se desfăşoară de-a lungul a două zile, urmărind eforturile soldaţilor Americani în eliberarea Afganistanului şi intrigile încurcate din spatele liniilor războiului modern. EA au cooptat pentru acest proiect combatanţi Tier 1, pentru o viziune cât mai reală asupra câmpului de luptă. Pentru cine nu ştie ce sunt aceia Tier 1, o sa încerc să explic în câteva cuvinte. Soldati Tier 1 sunt trupe de elită de înfiltrare şi distrugere ale armatei americane. Aceştia sunt aleși printr-un sistem destul de riguros și sunt considerați elita elitei. Majoritatea reprezintă cei mai buni agenți Spec Ops, CIA, Ranger sau Marine, alcătuind astfel una dintre cele mai eficiente forțe de pe planetă.

 

 După cum spuneam, Medal of Honor prezintă dintr-o perspectivă cât mai reală eforturile acestora pe parcursul a două zile, efortul a două componente din armata americană, într-un război care îți dă senzația de real. Inițial, vei începe prin a controla unul dintre soldații Tier 1, şi anume Rabit, în timp ce trupa încearcă să localizeze un prizonier capturat de insurgenți. Încă din primele momente, te vei vedea cuprins de un sentiment de suspans şi anxietate, jocul reușind, prin zonele exceptional de bine redate, să își pună amprenta pe psihicul tău de gamer. Tot timpul ai impresia că cineva iese dintr-un boschet sau clădire să îți înfigă un AKM în față și încearcă să te trimită în lumea celor drepți, jocul reușind astfel să suspende realitatea pentru câteva minute uneori și să te facă să te simți chiar ca într-un conflict armat de proporții.

Problema este că jucătorul nu are timp să se ataşeze de un personaj sau altul, fiind mult prea aleatoriu, gamer-ul de rând fiind obligat să sară de la un personaj la altul pe parcursul campaniei de single player. Aceasta este privită din trei perspective. Una este cea a soldaților Tier 1, alta este cea a trupelor de Rangeri americani, iar cea finală a ierarhiei militare care dă ordine fară să se gândească la viețile pierdute pe front, adăugând încă un strat de realism jocului.

Povestea lui Medal of Honor are acel sentiment real pe care Call of Duty Modern Warfare 2 nu a reușit să îl imprime, cu toate astea, incoerenţa poveștii și faptul că sare de la un personaj la altul afectează acest aspect al jocului. Despre experienţa de joc nu pot să spun multe lucruri de bine. Aceasta este un amalgam de gameplay între Bad Company 2 si sentimentul impregnat în memoria colectivă a gamerilor de către Modern Warfare 1 si 2. În primele momente de joc, pot spune că ceva îmi parea familiar, dar mi-am spus că este doar o impresie și că nu se generalizează pe toată durata gameplay-ului. În zadar am încercat eu să îmi dau motive pentru care să nu pot asemăna jocul cu Bad Company 2, având în vedere că jocul îmi dădea argumente peste argumente. De la controlul armelor până la lipsa de recul, Medal of Honor se pare că este un joc construit de la temelie în sus pe un engine cu care mulți sunt deja mult prea familiari. Asta înseamnă că engine-ul Destruction 2.0 este şi el prezent.

Inamicii lasă mult de dorit când vine vorba de gameplay intens. Principiul de bază este destul de simplu. Acestia trag la voia întâmplării, fără sa încarce, în direcția ta și speră din tot sufletul să te nimerească. Oricum, inteligența artificială este plină de bug-uri care nici până în momentul de faţă nu au fost eliminate prin patch-uri.

Singurul lucru notabil, care chiar incită jucătorul să reia campania de singleplayer, este modul Tier 1. Acesta se activează odată cu terminarea jocului şi este, practic, o clonă a mult cunoscutului Spec Ops din Modern Warfare 2, doar că în acestă esti cronometrat si punctat in funcție de performanțele tale. Acest mod de joc salveză mult obrazul gameplay-ului şi, în pofida ritmului mult mai alert în care se desfaşoară, oferă o experienţă mult mai placută, având in vedere nivelul de dezvoltare al inteligenței artificiale.

Hărțile arată bine, cu toate că sunt limitate ca și single player de zidurile invizibile, iar modurile de joc dispun de varietate cât să te tină in fața monitorului ceva timp. Şi încă ceva, componenta auditivă a jocului este delicioasă. Dacă un sistem 5.1, posibil cu THX, este în posesia ta, te poți bucura. Danger Close s-au lăudat că au înregistrat la înaltă definiție focuri de armă reale și tot felul de aparaturi militare, iar asta se aude pe tot parcursul jocului.

Detalii pe Playtech.ro

0 comentariu

cercetas 09-10-2010 - 17:47

BESESCU VINDE TARA isi aducecurva la Cjuj sa suga de la maghiari

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult