Acasa Stiinta-ITIT Microsoft dictează legi antipiraterie

Microsoft dictează legi antipiraterie

scris de Doru Dragomir
4 afisari

Microsoft simte că pierde bani din cauza pirateriei în orice ţara exceptând SUA şi că, din păcate, nu prea poate să influenţeze legislaţia la nivel global, aşa că s-a orientat spre creativitate.

Microsoft

Microsoft simte că pierde bani din cauza pirateriei

În fiecare stat din SUA a făcut progrese majore în a promova o lege care penalizează financiar, şi nu numai, orice companie care lucrează cu firme de pe întregul mapamond care se poate demonstra că folosesc software piratat. Ca urmare, dacă HP, de exemplu, primeşte memorie RAM din China, iar factura pentru respectiva cantitate de memorie a fost tehnoredactată folosind o copie ilicita de Microsoft Word, statul american, în conformitate cu legislaţia în curs de aprobare, poate obligă HP să întrerupă orice colaborare cu respectivă companie.

 

 

Într-adevăr, această metodă s-ar putea dovedi foarte eficientă, însă în acelaşi timp ar da unor giganţi precum Microsoft mai multă putere decât este recomandabil. Fiind conştienţi de repercursiunile unei astfel de legi, ”micuţi” precum Dell, IBM, HP sau Intel fac tot posibilul ca legea respectivă să nu treacă de senat. Totuşi, primele semne indică victoria Microsoft şi a influenţei din dotare.

Detalii pe Playtech.ro

15 comentarii

Volos 09-04-2011 - 19:11

Foarte bine va face „unchiul” Bill asa va trebuie, exista ALTERNATIVE la windowz, precum LINUX, UNIX si sunt GRATUITE fara VIRUSI darrr mamelucii nu si nu au ochelari de cal vad numai windowz, atunci stati pe windowz cu toti virusii (poate asa va imbolnaviti de vre-o boala rusinoasa)!

geek-a-contra 10-04-2011 - 08:29

aiurea: nu toate variantele de linux sint gratuite, exista tone de virusi ptr linux si vor aparea si mai multi daca se va constatata cresterea „cererii”, daca esti firma, sau chiar un individ oarecare, este o nimica toata sa dai 140 de parai la 3-4 ani pe licenta, de ex, win7 pro, in linux trebuie sa bagi la greu instructiuni la mina la instalarea aplicatiilor profi, care aplicatii profi ptrt linux nu prea exista, trebuie sa instruiesti personalul sa depaneze/instaleze aplicatii (si asta costa mai mult decit sa cumperi un win sau un mac), etc, etc… in ultima instanta fiecare foloseste ce il avantajeaza…. credeti ca firmele serioase folosesc win sau mac doar asa, din ambitz?

Bula-ngiu 10-04-2011 - 14:04

Gicutza, meseriasii spun ca un server de Linux este mult mai sigur decat cele de Windows – nu ma intreba de ce, ca nu io sunt meseriasul. Pot, insa, sa iti confirm…pozitiv ca firme multinationale ce lucreaza aci si-au ales o arhitectura de securitate care include si un server de Linux.
In ceea ce priveste frecventa utilizarii Windows-ului, as zice ca aici lucreaza o anume comoditate…istorica, precum si nevoia de armonizare a standardului, ori numarul mult mai mare de aplicatii disponibile sub Windows.

geek-a-contra 10-04-2011 - 23:06

de acord, serverele linux sint mai sigure decit cele pe win. dar, pe de alta parte, intrebare: stii pe ce lucreaza serverele alea de la nasa, pentagon, etc pe care se plimbau ca pe mosia proprie romanasii care se laudau ca le-au spart in 2 timpi si 3 miscari? problema mea nu este cu serverele care, repet, stiu ca sint mai sigure, ci cu instalarile individuale. in ce priveste comoditatea istorica: stii ca abia recent proe-ul a reintrodus varianta ptr linux? ca solid works, catia, unigraphix, adica cele mai raspindite cad-uri parametrice nu ruleaza nativ sub linux? stii cumva frun soft profi ptr generari photorealistice care sa mearga pe linux? dar fro aplicatie FEA? sau, macar, jocuri ceva mai rasarite? ai incercat sa rulezi sub linux nativ un player dvd? ma refer la dvd-uri neheckerite. desi, aici mai exista cite ceva da-ti iese par alb pina faci aplicatia sa lucreze. desigur vor veni unii care sa spuna ca exista wine-ul, dar asta se cheama sa ma scarpin in urechea stinga cu aratatorul de la mina dreapta. sorry, imi place, nu-mi place, tre’ sa lucrez sub win, iar win7 x64 este chiar bunisor. si revenind la virusi: in toti cei fro 16-17 ani de cind lucrez pe pc nu am avut paduchi decit de fro doua ori, pe la inceput, pe vremea cind ma plimbam prin balariiile de pe net….

Ciu Huhu 10-04-2011 - 23:24

Ba frinarule geek-a-contra, pariez pe oricit ca tu esti sluga, lucrezi la Microsoft!

geek-a-contra 10-04-2011 - 23:23

corectie: din viteza am scris ca unigraphix nu lucreaza sub linux: in fapt ruleaza sub linux dar in varianta suse, care nu-i gratuita, si are citeva limitari.

Ciu Huhu 10-04-2011 - 23:26

Recunoaste, lucrezi pentru Microsoft!

Ciu Huhu 11-04-2011 - 00:07

E clar, tacerea ta spune ca esti sluga la Microsoft!

u s 10-04-2011 - 23:33

Nimeni nu ne poate lua placerea de a-l fura pe nenea Bill.

geek-a-contra 11-04-2011 - 00:02

fishtecare cu placerea lui 🙂 io unu’ nu-mi pot permite: una dintre obligatii la semnarea frunui contract este sa arat dovada ca aplicatiile folosite sint legale si cu acte in regula. de ex o analiza FEA este valabila numai daca este realizata pe un soft recunoscut si acceptat iar resultatul se livreaza cu hirtiutza semnata. nu-i greu sa-ti imaginezi ce s-ar intimpla daca-i spui omului ca deformatia unei piese nu depaseste valoarea x, ca asa a rezultat din FEA, si la teste sa se decalibreze aparatul pe motiv de deformare excesiva…..

u s 11-04-2011 - 00:23

Clientul iti cere dovada asta? Probabil nu te crede pe cuvant cand ii spui ca folosesti softul X….
In orice caz, ideea e ca japitele de la Microsoft au profitat de monopolul avut si au reusit sa impuna o serie de legi care mai de care mai cretine si abuzive, cum este spre exemplu „licenta” pentru un numar limitat de computere etc….

geek-a-contra 11-04-2011 - 00:46

in chestii de genul asta nu te crede nimeni pe cuvint. iti dai seama cum ar avea de suferit prestigiul unei firme de calibru listata la bursa daca un ziar de circulatie i-ar acuza ca se folosesc de soft de furat? ar rezulta ori ca sint necinstiti ori ca au ajuns de nu-si pot plati softul folosit. sint domenii, cum ar fi FEA, unde pentru client softul in sine este garantia rezultatului, iar cind prototipul ajunge sa coste citeva zeci sau chiar sute de mii de euro si un rateu duce la nerespectarea termenului de lansare pe piata a produsului se cheama ca ai luat-o in palma da’ granda.. nu ca as vrea sa tin partea celor de la ms, si pe mine ma deranjeaza, de ex., ca, teoretic, nu pot transfera o licenta de win de la un pc cind il inlocuiesc cu altul, dar win’ul nu este singurul soft cu restrictii de genul asta, uita-te la antivirusi, care reprezinta o categorie extrem de uzuala de aplicatii. dar, cum am mai spus, fiecare foloseste ce trebuie, ce are nevoie sau ce isi permite sa foloseasca.

u s 11-04-2011 - 00:53

Da, winul nu e singurul cu restrictiile astea, ca boala se ia. Au impus tot felul de aberatii si aici e buba de care vorbim.

Ciu Huhu 10-04-2011 - 07:17

Nu dau nici doi bani pe produsele Microsoft, eu pretuiesc mult LINUX, am program de operare LINUX pe calculatorul meu, e infinit mai bun decit Windows!

Ciu Huhu 10-04-2011 - 07:18

Si culmea LINUX ESTE SI GRATUIT!

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult