Câmpul magnetic slăbeşte – se inversează polii sau dispare? | Ziua Veche
Acasa Stiinta-ITStiinta 500 de ani până la Apocalipsă: Câmpul magnetic al Terrei slăbeşte – se inversează polii sau dispare?

Specialiştii de la Universitatea Oxford se tem că viaţa pe Terra ar putea dispărea în 500 de ani, daca câmpul magnetic va dispărea.

Câmpul magnetic al Terrei slăbeşte – se inversează polii sau dispare? (foto:magnet-therapy-24.blogspot.com)

Oamenii de ştiinţă susţin că Pământul ar putea avea soarta planetei Marte, existând posibilitatea ca în următorii 500 de ani, câmpul magnetic să dispară în totalitate. Cercetătorul Conall Mac Niocall a declarat, potrivit descoperă.ro, că “Polul Nord Magnetic a migrat mai bine de 1.500 de kilometri de-a lungul ultimului secol. În ultimii 150 de ani, puterea câmpului magnetic s-a diminuat cu 10%, lucru care ar putea indica o inversare”.

Datele geologice au arătat că acest câmp magnetic al Terrei se inversa, în mod normal, odată la 250.000 de ani. Cu toate acestea, ultimul eveniment a avut loc acum aproximativ 800.000 de ani, iar specialiştii estimează că vor mai dura cam 500 de ani până la inversarea polilor sau dispariţia totală a câmpului.

În urmă cu 3,5 – 4 miliarde de ani, Marte şi-a pierdut câmpul magnetic, iar dacă Planeta Roşie a susţinut forme de viaţă, atunci acestea sigur nu au supravieţuit evenimentului. Deşi câmpul magnetic al Pământului a avut întotdeauna tendinţa de a se restabili, Agenţia Spaţială Europeană analizează serios problema şi plănuieşte ca în luna noiembrie să iniţieze misiunea Swarm ce presupune lansare a trei sateliţi pentru a studia magnetosfera.