A fost descoperită "gena nemuririi". Oamenii nu ar fi chiar nemuritori, dar ar putea trăi câteva mii de ani | Ziua Veche
Acasa MagazinLife A fost descoperită „gena nemuririi”. Oamenii nu ar fi chiar nemuritori, dar ar putea trăi câteva mii de ani

scris de Misu Andrei

O nouă descoperire în studiul ADN-ului plantelor, considerată de cercetători drept „revoluționară”, ar putea ajuta la descoperirea așa-zisei „gene a nemuririi” și la încetinirea procesului de îmbătrânire în cazul oamenilor, care ar putea, teoretic, să ajungă să trăiască mii de ani, informează CNN.

„Este pentru prima oară când am reușit să identificăm structura detaliată a telomerazei (proteină asociată cu rezistența la procesul de îmbătrânire) din plante”, a declarat dr. Julian Chen, co-autor al studiului și profesor de biochimie la Universitatea de stat din Arizona, SUA.

Telomeraza este o enzimă care controlează și restabilește lanțul ADN al telomerilor – „segmente” de ADN situate la extremitatea cromozomilor, al căror rol e protejarea cromozomilor împotriva degradării.