Acasa Stiinta-ITStiinta A fost găsită “Particula lui Dumnezeu”

A fost găsită “Particula lui Dumnezeu”

scris de Șt. C

Mai multi cercetatori de la Organizatia Europeana pentru Cercetare Nucleara (CERN) participa la o conferinta de presa, unde ar putea anunta ca bosonul Higgs, supranumit „Particula lui Dumnezeu”, a fost descoperit.

Prima oara cand fizicienii au afirmat ca bosonul Higgs exista a fost in 1964. Peter Higgs, profesor la Universitatea Edinburgh si cel dupa care a fost numita particula, participa si el la conferinta de miercuri. In acest moment, cercetatorii sunt in proportie de99.99% siguri ca particula a fost gasita. Acest lucru este cunoscut si sub denumirea de „nivelul patru sigma„. Conducerea de la CERN le-a cerut savantilor sa atinga „nivelul cinci sigma ceea ce inseamna sa fie siguri in proportie de 99.99995% ca bosonul Higgs a fost descoperit.

Aflarea „particulei lui Dumnezeu” este considerata esentiala in descifrarea Universului. Fizicienii sustin ca rolul ei este de a da masa particulelor care alcatuiesc atomii. Fara aceasta masa, particulele ar calatori prin cosmos cu viteza luminii, fara a fi capabile de a se uni pentru a forma atomi, care alcatuiesc tot ceea ce cunoastem din Univers, de la oameni la planete. Rolul acceleratorului de particule de la Geneva este de a ciocni fascicule de protoni la viteza luminii, pentru a recrea conditiile care au existat cu o fractiune de secunda dupa Big Bang. Daca teoriile fizicienilor sunt corecte, cativa bosoni Higgs ar trebui sa fie creati in fiecare trilion de ciocniri, inainte de a se descompune rapid. Aceasta descompunere ar urma sa lase in urma o „amprenta” care sa fie observata pe graficele cercetatorilor. Desi pana in prezent au fost avut loc peste 1.600 de trilioane de ciocniri, mai putin de 300 de potentiali bosoni Higgs au fost produsi. Acum, mai multe surse sustin ca doua echipe diferite de savanti, care au organizat separat experimente, au reusit sa descopere urme ale particulei.

Dorin C. 05-07-2012 - 03:13

Dar de ce oare denumesc particula asta ca fiind a lui Dumnezeu? Ca doar sint atei convinsi. De ce nu este a lui Satana, particula asta? Oamenii astia nu se leaga deloc de lucrurile simple si logice care ne inconjoara la tot pasul. Nu ii auzi sa explice oare de ce planeta noastra are un invelis de ozon, de exemplu. Ei ciocnesc particule la frontiera franco-helvetica, si se lauda ca au descoperit cum a luat fiinta Universul. Dar sa revenim la ozon. E acolo pentru ca Soarele emite radiatii nocive si viata n-ar exista pe Pamint. Un alt exemplu simplu si extrem de convingator pentru atei. „Inteligenta” haosului si doar intimplarea, n-ar putea pune asa ceva exact in locul ala. S-a auzit ateilor? Daca as cauta exemple de genul asta, as umple o carte cit Biblia. Desteptii astia ar face mult mai bine sa vorbeasca oamenilor despre adevarata Forta Divina, si care nu va permite niciodata omului sa afle tainele Universului. Omul e doar un produs al acestei forte si care este foarte strict controlat.

urbos 05-07-2012 - 05:07

Hahaha. Iar incepi cu ineptiile astea de copil retardat? Pe Luna nu e strat de ozon, deci Dumnezeu a dat rateu cu Luna. Ba si cu restul planetelor din sistemul solar, ca nu poti sta pe ele. I-a iesit intr-un singur loc zici?
Exemplele tale sint ridicole iar rationamentul tau infantil, pui efectul inaintea cauzei. „Exact locul ala” e ORICARE.

Dorin C. 05-07-2012 - 06:03

Aoleu, te trezisi omule? Ii dai bice cu acelasi rationament. Nu vrei sa vezi realitatea. Nu stiu de ce vrei neaparat sa generalizezi chestiile astea care sint strict specifice doar planetei noastre. Pentru toata lumea e perfect vizibil ca doar AICI, si numai AICI, exista aceasta combinatie complexa de conditii, fenomene, situatii, conjuncturi, imprejurari etc. Ceea ce cunoaste omenirea in ziua de astazi despre Univers, nu se identifica si nu se compara sub nici un aspect cu planeta noastra. Tu nu vezi cu cita precizie si exactitate functioneaza totul? Elimina tu doar un element din toata complexitatea asta si vezi ce se intimpla. Mie mi se pare ca din rea vointa judeci in halul asta. Daca tu spui ca locul ala ar putea fi oricare, de ce nu se mai intilneste ceva similar altundeva despre care avem ceva cunostinte? Pina acum nimic. Dupa conceptia ta fiecare corp ceresc ar cam trebui sa fie la fel. Nici cum nu pricepi ca doar AICI a hotarit sa creeze conditiile astea. N-ai nevoie de universitate ca sa le vezi. Nu a vrut ca Luna sa se roteasca in jurul propriei axe, de exemplu. Mereu ii vedem doar o singura parte. Spune tu de ce? Nici sa se incline din axa la un anumit grad, nu a vrut (Luna). Spune tu de ce? Tine cont ca Luna nu are nucleu in stare topita si ca urmare gravitatia ei e practic nula. Tu vorbesti prea usor si cam generalizezi aiurea totul ridiculizind realitati extrem de importante.

urbos 05-07-2012 - 16:53

Tu ai zis, dar n-ai inteles. Conditii strict specifice lui Marte are si Marte, ca sa fie Marte. Conditii strict specifice doar Lunii are si Luna, ca sa fie Luna, si Soarele ca sa fie Soare etc. Si daca Luna era Soare, atunci Luna se numea Soare si avea EXACT conditiile strict necesare ca sa fie Soare. Si orice lucru are conditiile strict necesare ca sa fie ceea ce este. A? Te-ai prins?

Draguta, Lunii ii vezi ACUM o singura fata. Orice corp care graviteaza in jurul altuia isi diminueaza propria rotatie, rotatie imprimata din pricina formarii. Incetinirea e logica, pentru ca masa corpului nu e distribuita uniform, asa ca treptat, partea „mai grea” a corpului care se roteste tinde sa se orienteze catre corpul in jurul caruia graviteaza.

Dorin C. 05-07-2012 - 17:29

Hai ca-ti mai pun o intrebare si te-am dat gata. Cine si ce a hotarit ca femeile sa fie frumoase (in marea lor majoritate)? Vorbim aici de cauza si efect, asa cum iti place tie. Are fiinta umana vreun merit in chestia asta? Nici o sansa. La animale nu se pune problema, din cauza dotarii cu un nivel intelectual complet inferior omului. E doar un reflex neconditionat de imperechere. Dar la om e complet diferit. Ochiul decide in mare parte ceea ce alegi in functie de forme, aspect, atractie etc. Aici vorbesc despre aspectul fizic nu despre o simpla perpetuare a speciei unde ambele sexe, bineinteles au rolul pe care-l stim din punct de vedere sexual.