Acasa Stiinta-ITStiinta Afinele şi căpşunele întârzie îmbătrânirea creierului femeilor

Afinele şi căpşunele întârzie îmbătrânirea creierului femeilor

scris de Laurentiu Banches

Cercetătorii au descoperit că la femei, consumul de fructe de pădure, îndeosebi afine şi căpşune duc la prevenirea declinului mental apărut odată cu îmbătrânirea.

Fructele care ajuta impotriva imbatranirii creierului (foto:feminin.netul.ro)

Potrivit oamenilor de ştiinţă, conţinutul ridicat de flavonoide al acestor fructe poate încetini procesul de îmbătrânire a creierului. Flavonoidele sunt compuşi antioxidanţi care protejează împotriva unei game largi de boli. Cercetătorii sunt de părere că stresul şi inflamaţiile contribuie la deterioarea cognitivă, iar nivelul crescut de flavonoide are rolul de a atenua aceste efecte, neutralizând în acelaşi timp radicalii liberi, care sunt acei atomi care pot deteriora membranele celulelor şi ADN-ului.

Studiul prezentat de dailymail.co.uk, a început în 1976 şi a fost realizat pe un eşantion de 121.700 de femei, cu vârste între 30 şi 55 de ani. Între 1995 şi 2001, din 2 în 2 ani, femeilor de peste 70 de ani li s-au evaluat funcţiile cognitive, descoperindu-se că cele care au consumat moderat afine şi căpşune au avut un declin cognitiv redus. În cazul femeilor care au consumat aceste fructe în cantităţi mai considerabile întârzierea declinului cognitiv a atins 2 ani şi jumătate. De asemenea, cercetătorii au precizat că  aportul de fructe ajută la reducerea riscului de apariţie a demenţei.