Acasa Stiinta-ITStiinta Astronomii au pierdut asteroidul „Moby Dick” 2000 EM 26

Astronomii au pierdut asteroidul „Moby Dick” 2000 EM 26

scris de Laurentiu Banches

Un asteroid care trebuia să fie filmat în urmă cu câteva zile, la trecerea prin dreptul Terrei, a „lipsit de la întâlnire”, iar astronomii cer ajutorul publicului pentru a-l regăsi.

„Moby Dick” 2000 EM 26 - asteroidul pierdut de astronomi (foto:inside.com)

Descoperit în anul 2000, asteroidul 2000 EM26 (poreclit Moby Dick de către pasionaţii de astronomie), care face parte din categoria aşa-numitelor obiecte din apropierea Pământului (NEO), n-a mai fost văzut de 14 ani. Intrigaţi, oamenii de ştiinţă au cerut sprijin astronomilor amatori, pentru a-i ajuta să repereze asteroidul dispărut în mod misterios. Echipa de astronomi a proiectului Slooh Space Camera a încercat să surprindă în imagini asteroidul, atunci când acesta, conform calculelor, ar fi trecut la 3,4 miliarde de kilometri depărtare de Pământ, în urmă cu câteva zile (la 17 februarie 2014). Dar efortul a fost zadarnic, ceea ce sugerează că orbita acestui asteroid nu este cunoscută suficient de precis.

Asteroidul a fost văzut ultima oară la data de 14 martie 2000, la doar 9 zile după descoperirea sa; de atunci, n-a mai fost zărit. Se crede că ar fi vorba despre un obiect spaţial cu diametrul de 270 metri. Deşi nu există riscul unui impact al său cu Terra, situaţia asteroidului 2000 EM26, „pierdut în spaţiu”, scoate în evidenţă vulnerabilitatea planetei noastre la coliziunea cu asemenea „obiecte (spaţiale) din apropierea Pământului” (NEO – near-Earth objects), spun reprezentanţii Slooh.

„Nu e destul să descoperim aceste NEO. Aşa cum se vede din cazul lui 2000 EM26, toate eforturile pentru descoperirea lor sunt zadarnice dacă nu sunt urmate de observaţii ulterioare exacte pentru a determina orbita lor viitoare”, a spus Paul Cox, director al Slooh Observatory, potrivit descoperǎ.ro „Trebuie nu numai să dăm peste ele înainte de a da ele peste noi, ci şi să stăm cu ochii pe ele.”

1 comentariu

ValVerde 24-02-2014 - 14:43

Neacsule, ce-ai facut cu el ?
Dar sa spui drept !