Acasa Stiinta-ITStiinta Atenţie viitori taţi: Fumatul produce modificări genetice la bebeluşi

Atenţie viitori taţi: Fumatul produce modificări genetice la bebeluşi

scris de Laurentiu Banches

Cercetătorii britanici au arătat că nu doar femeile care fumează pot altera ADN-ul viitorilor bebeluşi, dar acelaşi efect îl pot avea şi taţii fumători.

Tatii care fumeaza inainte de conceperea copilului pot provoca modificari genetice la noii nascuti (foto:mnn.com)

Studiul realizat de oamenii de ştiinţă de la School of Life Sciences de la Universitaea Bradford a indicat că bărbaţii care fumează în timpul celor şase luni dinaintea conceperii unui copil riscă să provoace alterarea ADN-ului bebeluşului. Pentru a ajunge la această concluzie cercetătorii au studiat sângele şi sperma taţilor din 39 de familii în perioada de concepţie, precum şi sângele mamelor şi al bebeluşilor la naştere.

Potrivit rezultatelor publicate de Federation of American Societies for Experimental Biology şi prezentate de Agerpres, ADN-ul la copiii născuţi dintr-un tată fumător a fost alterat, tulburările provocate de fumul de ţigară fiind transmisibile de la tată la copil, cel mai probabil prin spermă. Acest lucru ar însemna ca bărbaţii să nu mai fumeze cu minim 3 luni înainte de concepere, având în vedere că celulele spermatice ajung la maturitate în trei luni. Totodată, cercetătorii britanici sunt de părere că numeroasele campanii anti-fumat nu ar trebui sa se limiteze la viitoarele mame, ci săi sensibilizeze si pe barbati.