Acasa Stiinta-ITStiinta Avionul 787 Dreamliner e produs în continuare de Boeing

Avionul 787 Dreamliner e produs în continuare de Boeing

scris de A.P.
3 afisari

Boeing a anunţat a suspendat temporar livrările avionului său 787 Dreamliner, aşteptând ca o soluţie pentru probleme acestora cu bateriile să fie aprobată de autorităţile SUA, însă continuă producţia.

Avionul 787 Dreamliner e produs în continuare de Boeing

„Producţia modelului 787 continuă. Nu vom livra 787 până ce FAA (Autoritatea Federală a Aviaţiei Civile americane) nu va aproba o modalitate” de a restabili capacitatea de zbor a aparatelor, „iar soluţia aprobată să fie aplicată”, a indicat într-un e-mail un purtător de cuvânt al companiei. FAA a ordonat miercuri reţinerea la sol a avioanelor Boeing 787 livrate deja companiilor aeriene, determinând reacţii similare în celelalte ţări ale lumii.
Până în prezent, corporaţia Boeing a livrat 50 de aparate din acest model.

Un Dreamliner al companiei japoneze All Nippon Airways (ANA) a efectuat o aterizare de urgenţă miercuri dimineaţa la Takamastu (sudul Japoniei) din cauza unei alarme ce semnala prezenţa de fum şi miros puternic la bordul avionului şi care proveneau de la bateria aparatului. Acesta este al doilea incident în această lună ce implică o baterie cu ioni de litiu, după o altă problemă, săptămâna trecută, la Boston la un aparat al companiei Japan Airlines (JAL). Defecţiunea a provocat atunci scurgeri de electroliţi inflamabili, emanaţii de căldură şi fum, potrivit FAA.

3 comentarii

ValVerde 19-01-2013 - 21:47

Ba, voi credeti ca astia fac placinte cu brinza, nu le-a crescut aluatul si opresc productia pina aduc drojdie praospata???

===

„miros puternic la bordul avionului”

Urbos ! pe unde umbli?
Iar te-ai angajat la incarcat bagaje si iti marchezi teritoriul ??

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 19-01-2013 - 21:55

LIKE”S

Tache 20-01-2013 - 03:04

Printre știrile cu polițiste violate și magistrați care-și cară pumni în cap, o informație a trecut aproape neobservată. Chinezii de la compania China Huadian Engineering au semnat cu guvernul României memorandumul de înțelegere privind construcția unui grup energetic la Rovinari, în valoare de un milliard de euro.

Grupul, care va produce energie cât un reactor nuclear de la Cernavodă, va fi construit cu bani chinezești, într-un termen record și la cele mai înalte standarde tehnologice și de mediu. Probabil că este singura realizare majoră a Guvernului Ponta, din mai până astăzi. În același timp, Guvernul României ar putea fi un deschizător de drumuri într-o țară unde, în perioada 2009-2011, investițiile străine s-au prăbușit cu 85%.

Sper ca investiția chineză să nu fie un episod izolat. China a ajuns trezorerierul lumii, rezerva proprie atingând 4 mii de miliarde de dolari. Practic, America este finanțată de chinezi. Într-o Europă în criză, chinezii s-au mișcat cu mare viteză, achiziționând bonduri de stat din Spania, Portugalia și Italia sau porturi maritime în Grecia.

E tardiv să vorbim despre legăturile tradiționale dintre România și China, ca în vremea lui Ceaușescu. Redeschiderea relațiilor a făcut-o președintele Constantinescu în 1999 și a fost continuată de Adrian Năstase în 2004. Apoi, s-a pierdut totul. (Între timp, garniturile de politicieni – unii dintre ei școliți la noi în țară – s-au schimbat, la conducere au venit oameni noi). Norocul este că o civilizație multimilenară, așa cum este cea chineză, nu ține seama de zbaterile câtorva decenii aici, în Carpați.

În relația cu China, România are două atuuri majore: unul politic – țara este membră UE – și unul geografic – ne aflăm la granița de Est a Europei, cu acces direct prin Marea Neagră.

Tot ceea ce are nevoie acum relația româno-chineză este un strop de viziune și unul de inteligență politică. Prima ofertă de investiții, Bucureștiul o poate face, în mod firesc, europenilor și americanilor. Dacă se înregistrează un refuz sau condițiile nu sunt bune, imediat se poate deschide ușa către Est și Estul îndepărtat.

Țara, distrusă în Epoca Băsescu, are nevoie de autostrăzi, căi ferate, școli, spitale, energie. Câteva investiții, precum cea de la Rovinari – și România iese din foame.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult