Acasa Stiinta-ITStiinta Cât de “tânără” este Luna?

Cât de “tânără” este Luna?

scris de L.M.

Luna ar fi un corp cosmic cu mult mai tânăr decât presupuneau oamenii de știință, conform unui nou studiu care indică faptul că satelitul natural al Pământului ar fi apărut cu 100 de milioane de ani mai târziu decât se credea, informează SPACE.com.

Cât de “tânără” este Luna?

Principala teorie despre nașterea satelitului natural al Pământului indică că acesta a apărut după ce o planetă misterioasă, de o mărime apropiată de cea a planetei Marte—s-a ciocnit cu Pământul în urmă cu aproximativ 4,56 miliarde de ani, la puțin timp după nașterea sistemului nostru solar. O serie de noi analize realizate asupra mostrelor de roci selenare indică faptul că Luna are vârsta cuprinsă între 4,36 și 4,45 miliarde de ani, deci este cu cel puțin 100 de milioane de ani mai tânără decât se credea, transmite Agerpres.

Această concluzie poate duce la modificarea înțelegerii modului în care a evoluat Pământul tânăr și satelitul său natural.

„Există câteva implicații importante ale acestei descoperiri ce nu au fost încă explicate”, susține Richard Carlson de la Carnegie Institution for Science din Washington, D.C.. „Spre exemplu, dacă Pământul era deja format, un astfel de impact ar fi distrus atmosfera primordială ce ar fi putut să fie deja formată”, a explicat el.

Oamenii de știință cunosc că vârsta sistemului nostru solar este de 4,568 miliarde de ani. Ei pot identifica cu multă precizie și vârsta corpurilor cosmice relativ mici, așa cum sunt asteroizii, observând când aceste corpuri au trecut prin evenimente de topire—o consecință parțială a căldurii degajate în urma coliziunii sau fuziunii dintre aceste obiecte.

IngerAlbastru 25-09-2013 - 10:03

Poza asta e facuta in Arizona cu Luna tanara, dupa cactusi se recunoaste!
Dar cat de mare se vede … chiar ma sperie dar ma surprinde si cunostintele multiple al cercetatorilor cu privire la satelitul nostru si al Terrei.

pathfinder 26-09-2013 - 11:14