Acasa Stiinta-ITStiinta Ce creşte riscul de cancer pulmonar

Ce creşte riscul de cancer pulmonar

scris de C.P.

Suplimentele cu vitamine antioxidante accelerează dezvoltarea leziunilor precanceroase şi a cancerelor pulmonare precoce, la şoareci şi pe celule umane în laborator, potrivit unui studiu publicat miercuri, care a descifrat în premieră acest mecanism.

Antioxidanţii cresc riscul de cancer pulmonar

Suplimentele cu vitamine antioxidante

Antioxidanţii, precum vitaminele A, C şi E, permit neutralizarea radicalilor liberi produşi de organism, care sunt nocivi din cauza puterii lor oxidante ridicate ce poate să distrugă celulele, să accelereze îmbătrânirea şi să cauzeze cancer.

Oamenii de ştiinţă au crezut multă vreme că substanţele antioxidante ar putea să prevină tumorile canceroase, însă mai multe studii clinice recente sugerează faptul că ele nu au niciun efect pentru a împiedica declanşarea acestor boli, în special a cancerului pulmonar. Mai mult, ele pot chiar să crească riscurile pentru anumite grupuri vulnerabile, precum fumătorii.

Motivul pentru acest paradox a rămas până acum necunoscut, explică profesorul Martin Bergö, director al Centrului de cercetări asupra Cancerului din cadrul Institutului de Medicină din Göteborg, Suedia, principalul autor al acestui studiu, publicat miercuri în revista medicală americană Science Translational Medicine.

În acest studiu, şoareci modificaţi genetic pentru a dezvolta mici tumori la nivelul plămânilor au fost trataţi cu suplimente de vitamina E şi cu un medicament antioxidant. „Am constatat că aceşti antioxidanţi au triplat numărul tumorilor şi au accelerat astfel foarte puternic agresivitatea acestora”, a explicat profesorul Martin Bergö.

Antioxidanţii au ucis acei şoareci de două ori mai repede”, a adăugat el, precizând că efectele acestor substanţe depind de dozajul acestora. Astfel, cu cât dozele erau mai mari, cu atât mai mari erau şi efectele. Aceste rezultate au fost obţinute în două modele de cercetări diferite pe şoareci şi pe celule canceroase pulmonare umane in vitro.

Antioxidanţii stimulează progresia cancerului, diminuând cantităţile de proteină „p53”, al cărei rol principal constă în distrugerea celulelor tumorale pentru a evita ca acestea să provoace distrugeri la nivelul ADN-ului.

„Când am eliminat această proteină la şoareci şi din liniile celulare cu cancer pulmonar uman, antioxidanţii nu au mai avut efect”, a explicat Martin Bergö.

Antioxidanţii au o acţiune dăunătoare prin aceea că diminuează concentraţia de radicali liberi din tumori, fapt care duce la scăderea cantităţilor de proteină p53 din sânge şi permiţând celulelor canceroase să se multiplice.

Acest mecanism sugerează că persoanele cu mici leziuni sau tumori nediagnosticate în plămâni, fapt foarte probabil în cazul fumătorilor, ar trebui să evite suplimentele de antioxidanţi, sugerează profesorul Martin Bergö.

Rămâne de aflat dacă acest efect nefast al antioxidanţilor se produce şi pentru alte tipuri de cancer şi dacă aceste substanţe sunt benefice pentru persoane care prezintă riscuri mici de cancer, pentru a preveni astfel tumorile canceroase.

„Nu se ştie deocamdată dacă antioxidanţii pot să reducă riscul de cancer la persoanele cu o sănătate bună”, a adăugat profesorul Martin Bergö.

Un studiu realizat de National Cancer Institute din Statele Unite, publicat în 2011, realizat pe 28.000 de bărbaţi cu vârstele cuprinse în intervalul 55-74 ani, a demonstrat deja o legătură între beta-caroten, un puternic antioxidant prezent în numeroase legume, şi consumat de asemenea sub formă de supliment alimentat, şi o formă agresivă de cancer la prostată.

Acei cercetători au reamintit, totodată, că tratamentele anticancer vizează oxidarea celulelor canceroase pentru a le distruge. Antioxidanţii ar putea din acest motiv să slăbească acţiunea terapeutică a acelor tratamente.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 09-02-2014 - 15:36

Uliu , muika !
Pe hasta , de inghi ? ! !

UnUL 09-02-2014 - 15:53

@Lăudanghel
Vorbi marele tămăduitor, căruia nu-i rezistă niciun cancer.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 09-02-2014 - 15:58

Ma , asa sper si IO , de cand am …stadializat METASTAZA indusa de
MALIGNA Tu -MOARE , bahsecu !
Si pe asta , chiar SPER sa-l
ELIMINE , propriul SISTEM I muni TAR e!

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 09-02-2014 - 19:47

Si ar mai exista un amanunt ,semnificativ;
Daca bhasecu reprezint C A N C E R U L PRIMAR al societati romanesti ,
Tu esti o rezultanta al M E T A S T A Z A R I , C A N C E R U L U I ,
Esti un C A N C E R , SECund !
ORICUM , daca ORGaNIsMUL trebuie salvat ,
Se procedeaza la …E X T I R P A R E A , tumorilor precum si a
GLANDELOR LIMFATICE ( de Paza si Protectie) care au fost …
INVADATE !

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 09-02-2014 - 16:00

@ R E D . Z . V ,
Sper , totusi ca nu am ajuns ,
Chiar la …CARACAL !

UnUL 09-02-2014 - 16:39

Caracal? Locul tău de baștină?

UnUL 09-02-2014 - 19:43

Idei inteligente – ioc, link-uri tâmpite – cu carul.

UnUL 09-02-2014 - 19:58

Degeaba.

digital 09-02-2014 - 20:01

UnUL
09-02-2014 at 19:58

corect!
degeaba ești !

digital 09-02-2014 - 20:10

UnUL
09-02-2014 at 20:05

da de unde știi tu, cine și ce deschide, lucrezi cu juma de normă la sts?!
pleacă bă la furat că habar n-ai !

UnUL 09-02-2014 - 20:11

Degețel, el mi le trimite mie, și eu trag apa după ele, scurt.
Și iar încurci atribuțiile STS-ului, parcă ești C u r BUBOS.

UnUL 09-02-2014 - 20:14

Să nu mă mă întrebi, Degețel, de ce cred că mi le trimite mie, este evidennt : gunoaiele astea sunt trimise ca răspuns la postările mele.

UnUL 09-02-2014 - 20:18

Românii NU iubesc tâmpeniile. Cel puțin acea parte a românilor căreia îi aparțin.

Antibasistul 12-02-2014 - 18:03

Esti evreu, postarile tale te tradeaza!

jan dinu 09-02-2014 - 20:22

— JanG FuDU american …
Baga lumea in spital …
Raminind indatorat ..
Pina Draku tot la luat !!
Propaganda sustinuta
E-de-o curva prefacuta
Spitalele sunt goale
Sunt falite de parale
De ai o simpla boala …
Intri acolo shi te-o’moara !!!
Traiasca propaganda !!!
JD-USA – CALIFornia

ValVerde 12-02-2014 - 18:28

Omoara bietii soareci cu experimentele lor cind Huhu misuna liber si voios pe aici…eu cred ca Greenpeace si CONGO ar trebui sa traga un protest impotriva masacrarii bietelor animale.

(Huhu e pe barba lui…sa protesteze salut, eventual)