Acasa Stiinta-ITStiinta Cea mai mare descoperire astronomică făcută în România

Cea mai mare descoperire astronomică făcută în România

scris de C.P.

O novă roşie luminoasă, dintr-o galaxie situată la aproximativ 21 de milioane de ani-lumină faţă de Pământ, a fost descoperită de specialiştii Observatorului Astronomic Bârlad şi înregistrată la Biroul Central de Telegrame Astronomice din SUA, fiind cea mai mare descoperire în domeniu din România.

LRN_M 101_siteSpecialiştii Observatorului Astronomic „Perseus” din cadrul Muzeului Bârlad au descoperit, cu ajutorul telescopului principal, o novă roşie luminoasă, un astru ceresc situat în Galaxia Messier 101, aflată la aproximativ 21 de milioane de ani-lumină de Pământ.

Situată în dreptul constelaţiei Ursa Mare, nova roşie luminoasă este cea mai mare descoperire astronomică în domeniu făcută până acum în România, susţin reprezentanţii Observatorului Astronomic din Bârlad, în condiţiile în care, la nivel mondial, au mai fost identificate şase astfel de corpuri cereşti.

„Descoperirea propriu-zisă pe telescopul principal al Observatorului am făcut-o pe 10 februarie, însă am aşteptat confirmarea spectografică de la alte telescoape mai mari din lume. Spre bucuria noastră, este o descoperire unică în România şi, cu siguranţă, va rămâne în istorie. Am demonstrat că avem dotarea şi posibilitatea să facem descoperiri ştiinţifice în acest domeniu al astronomiei”, a declarat, marţi, corespondentului MEDIAFAX, coordonatorul Observatorului Astronomic „Perseus” din Bârlad, Ciprian Vântdevară.

Potrivit acestuia, descoperirea a fost înregistrată oficial şi la Biroul Central de Telegrame Astronomice din Statele Unite ale Americii.