Acasa Stiinta-ITStiinta Cele mai noi 5 descoperiri ale oamenilor de știință

Cele mai noi 5 descoperiri ale oamenilor de știință

scris de G. D.

Cele mai surpriznătoare descoperiri ale științei din ultimele zile au fost publicate de cotidianul USA Today. Printre acestea se numără crocodilul care urcă în copac sau adevăratul izvor al Amazonului.

Crocodilii pot urca în copac

1. Crocodilii pot urca în copac: În ciuda a ceea ce se știa până acum, unele specii de crocodili se pot cățăra în copaci precum alte animale. Speranața celor care credeau că se poat refugia printre ramuri a fost năruită, deoarece oamenii de știință au observat crocodili la înălțimi de câțiva metri de la sol.

2. A fost identificat ADN-ul primilor locuitori ai Americii: ADN-ul unui copil care ar putea să fie populația originară a Amercii de Nord a fost descoperit în resturile ce datează de acum 12.600 de ani. Descoperirea a fost făcută în zona Montana și este vorba despre resturile carbonizate ale unui individ ce ar putea face lumină în privința originii băștinașilor de pe continentul american. Aceștia se pare că au venit din Asia, descoperirea fiind în măsură să confirme alte teorii similare.

3. Fosile ale vieții preistorice au fost descoperite în Canada: Cercetătorii canadieni au descoperit o vastă colecție de folsile care datează din preistorie. Relicvele ar putea aduce nenumărate informații surpriznătoare despre viața din acea perioadă. Zona în care a fost făcută edscoperirea se află în Parcul Național Kootenay.

4. A fost identificat adevăratul izovor al Amazonului: Teoriile privind izovorul Amazonului sunt multiple și ele sunt direcționate către unul sau altul din râurile care formează celebrul fluviu sudamerican. Ca și în situația Dunării, formată prin unirea a două râuri mai mici, Amazonul a creat dispute între oamenii de știință. Noile descoperiri, care vizează un râu din Peru, ar putea să conducă la creșterea lungimii Amazonului. Râul Apurimac ar putea să-și piardă titlul în favoarea râului Mantaro.

5. Furnicile nebune împotriva furnicilor de foc: Celebrele furnici „nebune”, care au terorizat America din cauza atacurilor asupra echipamentelor electrice, dovedesc o și mai mare abilitate când este vorba despre inamicii naturali. Cercetătorii au descoperit că aceste ființe își dispută teritoriile cu o altă specie de furnici, numite furnici de foc, extrem de otrăvitoare. Pentru a le învinge, furnicile „nebune” și-au creat propriul antidot împotriva veninului inamicilor.