Acasa Stiinta-ITStiinta Cercetătorii Israelieni – mai aproape de nemurire

Cercetătorii Israelieni – mai aproape de nemurire

scris de Laurentiu Banches

Oamenii de ştiinţă din Israel au reuşit să facă un pas important în prelungirea vieţii oamenilor prin crearea unei celule cardiace de nou-născut din celule ale unor pacienţi bătrâni.

Israelienii mai aproape de nemurire

Descoperirea cercetătorilor de la Institutul de Tehnologie Technion-Israel şi de la Centrul Medical Rambam din Haifa arată că este posibiliă repararea inimii unui bolnav cu propriul ţesut al acestuia. Potrivit unui articol apărut în publicaţia business week, prezentat de descopera.ro, israelienii au extras celule de la doi bărbaţi care sufereau de insuficienţă cardiacă şi le-au reprogramat genetic pentru a deveni celule cardiace.

Profesorul de medicină şi fiziologie, Lior Gepstein, care a coordonat acest studiu a precizat că prin această descoperire „Am arătat că este posibil să folosim celule ale pielii extrase de la un pacient bătrân, ce suferă de probleme grave ale inimii, şi să obţinem în laborator celule cardiace tinere şi sănătoase, echivalentul celulelor existente în inima sa imediat după ce s-a născut”. Reuşita oamenilor de ştiinţă indică o nouă potenţială sursă de celule stem, elementele de bază ale vieţii, ce se pot dezvolta în orice tip de ţesut din corp, reducându-se astfel riscul ca sistemul imunitar al pacientului să respingă transplantul.

Însă studiul nu se va opri aici, cercetătorii doresc să efectueze mai multe studii pentru a stabili dacă aceste celule ale inimii pot fi produse în cantităţi suficiente pentru a reprezenta un tratament eficient. De asemenea, specialiştii doresc să conceapă strategii de transplant care să reducă riscul respingerii celulelor de către corp. Una dintre  problemele majore cu care se confruntă israelienii este faptul că studiile se anunţă a fi foarte costisitoare şi este posibil, potrivit coordonatorului Gepstein, ca să dureze cel puţin 5-10 până când vor fi efectuate teste clinice.

BULA 24-05-2012 - 13:11

Teoria, ca teoria, dar mai exista si gloante, maciuci, otravuri. Nimeni nu va trai vesnic.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 24-05-2012 - 16:31