China a descoperit centrala nucleară sigură | Ziua Veche
Acasa Stiinta-ITStiinta China a descoperit centrala nucleară sigură

China a descoperit centrala nucleară sigură

scris de D.P.

Cu câteva săptămâni înainte ca valul seismic să lovească centrala nucleară de la Fukushima şi să zdruncine încrederea cetăţenilor în energia nucleară, China anunţa că lansează o tehonologie rivală, cu care va construi o reţea de reactoare mai curate, mai sigure şi mai ieftine decât cele bazate pe uraniu şi care funcţionează pe bază de torium.

o centrala nuclearaAnunţul a trecut neobservat, dar în urma celor întâmplate, capătă o cu totul altă semnificaţie. Dacă ceea ce afirmă China este adevărat, peisajul energetic global s-ar putea schimba definitiv.

Academia de Ştiinte din China a explicat este că tehnologia se bazează pe reactoare alimentate cu torium şi sare lichidă.

Oamenii de ştiinţă americani au testat toriumul în anii ’40 în ideea de a-l folosi drept combustibil. Toriumul are are o eficienţă în materie de neutroni superioară uraniului, are şi o rată de fisiune mai mare, cicluri de alimentare mai lungi şi nu are nevoie de tehnici costisitoare adiacente precum separarea izotopilor.

Planurile legate de torium au fost abandonate pentru că nu producea plutoniu pentru bombele nu
“Reactorul pe bază de torium are o rată de siguranţă uimitoare”, îşi arată entuziasmul un fost inginer de la NASA, expert în torium, Kirk Sorensen, inginer şi expert în torium, citat de dailytelegraph.co.uk.

“Dacă începe să se supraîncălzească, un mic dop se topeşte şi sarea curge într-un recipient. Nu are nevoie de computere sau genul acela de pompe electrice care au fost distruse în Japonia de tsunami.

Reactorul se salvează el însuşi. Operează la presiune atmosferică, deci nu ai genul acela de explozii de hidrogen cum au fost în Japonia. Reactoarele acestea pot trece fără probleme prin tsunami, n-ar avea pierderi de radiaţii scăpate de sub control”, a precizat Sorensen.

Profesorul Robert Cywinski de la Universitatea Huddersfield a subliniat că toriumul trebuie bombardat cu neutroni pentru a produce un proces de fisiune nucleară. El a declarat: “Nu există o reacţie în lanţ. Fisiunea se întrerupe în momentul în care se înrerupe fascicolul de neutroni”.

Ciu Huhu 21-03-2011 - 22:45