Acasa Stiinta-ITStiinta De ce s-a câştigat Premiul Nobel pentru fizică pe 2011

De ce s-a câştigat Premiul Nobel pentru fizică pe 2011

scris de Matei Iliescu
378 Afisari

Premiul Nobel pentru fizică pe 2011a fost câştigat de cercetătorii Saul Perlmutter (SUA), Brian P. Schmidt (SUA/ Australia) şi Adam G. Riess (SUA).

Cei trei savanţi au fost recompensaţi marţi pentru descoperirea faptului că Universul se află într-o expansiune accelerată, se afirmă în comunicatul emis de comitetul Nobel, informează nobelprize.org. „Ei au studiat mai multe zeci de explozii ale unor stele, denumite supernove. Aşa au descoperit că Universul se află în expansiune, cu o viteză de accelerare permanentă”, precizează acelaşi comunicat.

În 2010, premiul Nobel pentru fizică a revenit cercetătorilor Andre Geim şi Konstantin Novoselov, ambii de la Universitatea Manchester (Marea Britanie), pentru cercetările lor din domeniul structurii atomilor de carbon şi pentru lucrările lor revoluţionare asupra grafenului. Sezonul premiilor Nobel pe 2011 a debutat luni, când cercetătorii Bruce Beutler (SUA), Jules Hoffmann (Luxemburg) şi Ralph Steinman (Canada) au fost recompensaţi cu premiul Nobel pentru medicină  pentru cercetările lor din domeniul sistemului imunitar. Miercuri, va fi decernat premiul Nobel pentru chimie.

Câştigătorul premiului Nobel pentru literatură va fi anunţat joi. Premiul Nobel pentru pace – singurul atribuit de Norvegia, conform dorinţei exprimate de fondatorul prestigioaselor distincţii, Alfred Nobel – va fi anunţat vineri. Premiul Nobel pentru economie va fi decernat luni, 10 octombrie.

Laureaţii vor primi câte o medalie din aur şi un premiu în valoare de 10 milioane de coroane suedeze (1,08 milioane de euro), care poate fi împărţit între cel mult trei câştigători pe fiecare categorie.

Ciu Huhu 04-10-2011 - 14:01

Pai ovreii atribuie acest premiu, e normal sa-l atribuie mai ales ovreilor!

roy 05-10-2011 - 13:44

Uite Ciu-Ciu, acum s-a anuntat ca Premiul Nobel pt Chimie l-a luat un Israelian. Acum sa-ti spun cum a fost ales. Eu am dat la cativa membri din comisie niste spaga (100 K$) ei ii dau premiantului 1000K iar eu ma impart cu premiantul jumi-juma.

Spaga style Romania. Incearca si tu cu Sobru. Da-le un pic de spaga ca sa-l aleaga pe Sobru la Premiul Nobel pentru Pace.

Ciu Huhu 05-10-2011 - 16:09

Bre, noi rUmanii nu putem face ce faceti voi ovreii, ati acaparat
tot ce-i de valoare financiara, politica si stintifica in lume, pentru ca noi rumanii nu sintem organizati intr-o Mafie, cea mai puternica-n lume ca Mafia voastra ovreiasca!
Vai de capul fiecarui evreu, fiecare isi va lua cumplit pedeapsa in reincarnarile lui viitoare!
100 % sigur exista reincarnari, doar ignorantii neaga ACEST ADEVAR!

roy 05-10-2011 - 19:38

Ciu-ciu, eu ma intreb ce fel de reincarnare esti tu. Stii cumva? Te pomeni ca esti reincarnarea unui evreu.

Ciu Huhu 05-10-2011 - 20:09

Ma baiatule, ia-o foarte in serios, fiecare fiinta vie plateste cumplit in reincarnarile ei, lui!
Nu ar fi deloc de mirare ca eu in vreuna din reincarnarile mele trecute sa fi fost evreu, sper unul cinstit, nu hot ca evreul Bernard Madoff cel mai are hot din Istoria lumii!

un crestin 06-10-2011 - 05:19

Nicidecum reincarnarea unui evreu. Poate a lui Cthulhu. Seamana leit.

un crestin 05-10-2011 - 23:01

Buna, Roy1
acum serios:

Domnul te va face sa fii cap, nu coada; totdeauna vei fi sus, si niciodata nu vei fi jos, daca vei asculta de poruncile Domnului, Dumnezeului tau, pe care ti le dau astazi, daca le vei pazi si le vei implini,

Deuteronom 28:13

Gogu 04-10-2011 - 16:52

Expansiunea materiei (a sistemelor cosmice) se va face pana la schimbarea raportului fazelor de vibratie dintre vibratia materiala, (respectiv, cea antimateriala din cadrul aceluiasi sistem sau in cadrul sistemelor coordonate) si cea universala. Contractia antimateriei (a formelor de structurare ale antimateriei din centrele sistemelor cosmice) se va face (coordonat, in cadrul aceluiasi sistem) pana la schimbarea raportului fazelor de vibratie dintre vibratia antimateriala si cea universala, dar aceasta poate fi si sursa a expansiunii la sistemele in/la care faza vibratorie de baza este in domeniul gravitational (antimaterial). Micsorarea emisiei nu este un criteriu de apreciere a expansiunii, tinand cont de defazarile vibratorii (raportate la standardul universal) bruste in sistemele novelor, supernovelor. In faza receptorului, nu va mai veni un raspuns al unui sistem in echilibru asa cum il interceptam pana la un moment dat, (interceptare, ca un mod de a spune), ci un raspuns al unei transformari in care faza vibratorie universala pe care o interceptam noi (specifica planului material) nu va mai reda acelasi sistem relational energetic si structural. Nemaidiscutand de „8”-ul spatial spiral pe care il parcurg sistemele galactice, metagalactice in univers si care poate induce in eroare un observator. Nu este interzis sa fie ce s-a prezentat, dar probabilitatea de apreciere este sub 20%.

Gogu 04-10-2011 - 16:57

In cadrul novelor, supernovelor, se schimba/inverseaza rolurile (identitatile, comportarile) intre materie si antimaterie.

No bel esti 05-10-2011 - 14:21

Nobelul nu mai reprezinta nimic. S-a plictisit lumea de smecheria asta. Ca sa nu mai spunem ca acest premiu se da pe barbi si smenuri.

no bel esc 05-10-2011 - 15:21

da’ iti las tzie placerea.

posibil ca nobelu’ sa nu mai reprezinte nimic da’ mie unu’ mi-ar prinde bine sa primesc o snmecherie de un milion de parai: mi-ar trece subit plictiseala….

p.s. lately, in afara de indemnuri la no bel ire, ce altceva util si maret ai facut? barbi si smenuri?

No bel esti 05-10-2011 - 18:09

Dar pe tine ce te freaca grija de ce-am facut eu? Tu ce-ai facut? Bey ga oaza, Multi au donat milionul de dolari la societati de caritate, iar multi nu s-au prezentat sa-l ridice. Asta spune multe. Cine are coloana vertebrala asa se comporta. Restul? Le plac aplauzele si camerele de luat vederi. Nobelul a incercat sa-si plaseze banii in niste afaceri care nui-au mers deloc, dupa care si-a redirectionat banii in acest premiu care a adus Suediei mai multa faima si bani decit Volvo, Saab si blondele lor spalacite si baloase. La alceva nu e bun acest premiu. Dar tu nu te lasa, combate-ma pina cind o sa-ti cada plombele din gura si parul de pe picioare.

briel 05-10-2011 - 18:19

Bey No bel esc,

Fii atent aci la o gluma … de-adevaratelea

Sa nu uiti sa-ti scuipi in san.

BREAKING NEWS