Acasa Stiinta-ITStiinta Descoperire: Galaxiile din Univers, legate de o rețea de filamente

Descoperire: Galaxiile din Univers, legate de o rețea de filamente

scris de C.S.

Galaxiile din Univers sunt legate de o rețea de filamente galactice a anunțat o echipă de cercetători din Statele Unite, descoperire cu o semnificație uriașă, din punct de vedere științific.

Galaxiile din Univers ar fi legate între ele, printr-o rețea de filamente galactice.

Potrivit astronomilor de la Universitatea nord-americană din Santa Cruzgalaxiile nu sunt repartizate la întâmplare, ci sunt integrate într-o reţea de materie, o „pânză cosmică” formată din acumulări de galaxii foarte dense şi din alte regiuni aproape vide.

Cu ajutorul unor simulări pe computer ale structurii Universului la scară mare, fizicienii au ajuns la concluzia că aceste acumulări de galaxii sunt legate între ele printr-un fel de filamente galactice formate din gaze difuze.

Cercetătorii au relatat că au detectat pentru prima oară unul dintre capetele acestei reţele intergalactice datorită luminii intense degajate de un quasar, o nebuloasă de gaz uriaşă, cu un diametru de aproximativ două milioane de ani-lumină.

„Am studiat alţi quasari în acelaşi mod, fără să fi detectat acest gaz. Lumina quasarului este ca raza unei lanterne şi, în acest caz, am avut şansa ca lanterna să fie îndreptată asupra nebuloasei şi să surprindă strălucirea gazelor de la capătul unui filament galactic, a explicat Sebastiano Cantalupo, coordonatorul studiului.

O parte din acest gaz va fi absorbită de alte galaxii, însă mare parte ca rămâne „difuză” şi nu va forma niciodată o stea, potrivit lui Cantalupo.