Acasa Stiinta-ITStiinta Descoperire importantǎ ȋn producerea în laborator a organelor şi a ţesuturilor

Descoperire importantǎ ȋn producerea în laborator a organelor şi a ţesuturilor

Oamenii de ştiinţă din Japonia au arătat că celulele suşă pot fi create rapid prin simpla scufundare a celulelor sanguine în acid.

Descoperire importantǎ ȋn producerea în laborator a organelor şi a ţesuturilor (foto:sanatate.bzi.ro)

Cercetătorii specializaţi în studierea celulor suşă au anunţat o „descoperire ştiinţifică majoră”, ce are potenţialul de a deschide calea către o nouă epocă a medicinei personalizate. Astfel, celulele tratate cu acid ar putea deveni o metodă eficientă utilizată pentru a vindeca o serie de boli grave, precum maladia Alzheimer, cele cardiace şi accidentele vasculare cerebrale, au anunţat oamenii de ştiinţă japonezi.

Deşi substanţele acide au efecte distrugătoare asupra celulelor vii, cercetătorii de la Riken Centre for Developmental Biology din Kobe, Japonia, spun că substanţele cu o aciditate moderată pot fi utilizate pentru a readuce celulele la o stare neutră, din care acestea pot fi transformate într-o varietate de alte tipuri de celule. Această descoperire reprezintă un pas major pentru programele care se ocupă cu producerea în laborator a organelor şi a ţesuturilor, o disciplină vitală în lupta contra unor afecţiuni precum maladia Alzheimer, vătămările măduvei spinării, accidentele vasculare cerebrale, maladiile cardiace şi artrita reumatoidă.

Cercetătorii niponi au descoperit că expunerea unor celule de şoarece la acţiunea unor factori cu aciditate moderată a dus la revenirea acelor celule într-o stare neutră timp de 30 de minute. Experţii în domeniu consideră că, din acea stare neutră, celulele pot fi transformate apoi în orice alt tip de celule vii.

Această descoperire este deosebit de importantă, întrucât ea înseamnă că „leacul” pentru o varietate de boli grave ar putea să provină chiar din corpul pacientului. Chris Mason, profesor de medicină regenerativă la University College London, afirmă că în cazul în care această tehnică se va dovedi funcţională şi în cazul oamenilor, „atunci vom putea spune că a sosit în sfârşit epoca medicinei personalizate”. „Mason a descris pentru BBC cum a reacţionat atunci când a auzit despre această descoperire: „M-am gândit – «Dumnezeule, asta schimbă totul!». Este o descoperire foarte incitantă şi cu adevărat surprinzătoare”.

Profesorul Robin Lovell-Badge de la Medical Research Council afirmă că este vorba despre o reuşită „remarcabilă”, iar Dr. Dusko Ilic de la Kings College London afirmă că este „o descoperire ştiinţifică majoră”. Recent, cercetătorii suedezi au anunţat că au descoperit o metodă acceptabilă din punct de vedere etic pentru a produce celule suşă în număr mare. Acestea ar putea fi stocate şi transformate în alte tipuri de celule, oferind astfel un tratament revoluţionar pentru pacienţii care au nevoie să îşi înlocuiască anumite ţesuturi, organe sau chiar părţi din corp care sunt bolnave, uzate sau chiar complet distruse.

Cercetătorii de la Institutul Karolinska din Stockholm au descoperit astfel o metodă pentru a extrage în condiţii de deplină siguranţă o singură celulă suşă dintr-un embrion. Conform descoperǎ, aceștia au reuşit apoi să o menţină în viaţă şi să o facă să se multiplice, folosind versiunea de laborator a unei proteine care există în embrion.

Pungescu Gazian 30-01-2014 - 13:00

A FOST PRIN ’54, MI-AM AMINTIT !

Tocmai se nascuse baiatul meu mai mic, si iarna lui 54 a fost tot ca asta cu multi fulgi, si tot asa era un guvern pesedist la putere, cu ostasi adusi sa sape nametii de 4-5 metri.

M-am dus repede la magazin sa cumpar rezerve cu saniuta copiilor, si am gasit chiar si malai, ohoho ce ne-am mai regalat cu niste mamaligi rumene! Cu guta de peste le taiam, cu guta!

Parca era mai bine pe vremea aia, nu erau taxe pesediste sa crezi ca salariul e mare (dar ti-l ia pe tot preceptorul), pesedistii aia erau mai domoli, ca nu erau infectati de interneturi si antene.

Si sefu pesedist de pe atunci tot asa zambea si ne facea cu mana, ca asa fac toti da-i dracu.

ovidiu avram 30-01-2014 - 14:56

Pacat ca nu te-au dus si la Canal,PSD-istii aia.Ca sa poti face o comparatie mai obiectiva.

pathfinder 30-01-2014 - 16:00

„Experţii în domeniu consideră că, din acea stare neutră, celulele pot fi transformate apoi în orice alt tip de celule vii.”
Chiar si in neuroni?

ValVerde 30-01-2014 - 16:30

Ati facut-o varza !!!

De fapt se trateaza de o noua metoda de a crea „stem-cells”
(nu mai stiu cum se traduce si nu am timp sa caut, dar sunt celulele „primordiale” tipice pentru embrioni, care in functie de „programare” se pot dezvolta in orice celula specializata a corpului.)

Pina acum, studiile despre stem cells se faceau pe embrioni umani.
Problema cu cretinii religiosi era ca pentru a folosi stem cell, embrionii trebuiau distrusi. Ei vedeau asta ca „crima”. Bush a interzis cercetare, etc.
Obama a redeschis-o, dar oricum America a pierdut 8 ani.
Toate astea, desi embrionii respectivi nu s-ar fi transformat niciodata in bebelusi, pentru ca embrionii ar fi fost oricum distrusi.

Ceea ce spune noua cercetare, si din care autorul asta nu a inteles nimic, e ca s-a descoperit o alta metoda de a obtine stem cell.
Se folosesc celule adulte, specializate si se foloseste mecanismul lor de a se autorepara dupa ce au fost ranite.

Cercetatorii au observat ca celule mature se transforma in stem cell atunci cind incep mecanismul de reparare dupa o trauma.

Au luat celule mature de la soareci si le-au traumatizat (unele pina aproape de a le distruge) cufundindu-le in acid.
Dupa care au perfectionat tehnica de a folosi proprietatile lor de vindecare si conversia catre stem cell in folosul cercetarii noilor metode de obtinere a stem cell.

Acidul de cespre care vorbeste L.B. e doar mijlocul de a le produce o trauma ca sa declanseze procesul de vindecare.
Daca prin absurd le raneau cu un ac cu gamalie, L.B. ar fi spus ca celulele intepate cu acul de gamalie vor vindeca cancerul.

L.B. draga, ori ai pseudo-tradus, ori ai incercat sa faci un rezumat din ce ai inteles, oricum ai esuat lamentabil

pathfinder 30-01-2014 - 16:32

Simplu: celule stem.

ValVerde 30-01-2014 - 16:37

Ma intreb de ce nu apare termenul in articol…parca le numeste „celule in stare neutra”…am crezut ca asta e traducerea, dar nu eram sigur…

ValVerde 30-01-2014 - 16:43

===

Le mai numeste celule suşă, ce-o mai fi si aia.

Da, „etic” pentru cretinii infestati cu microbul lui doamne-doamne….

pathfinder 30-01-2014 - 16:44

Se mai foloseste si termenul de celula susa.
Eu unul nu am auzit decat de stem.
Dar nu-s medic…

pathfinder 30-01-2014 - 16:35

In Romania celulele stem se recolteaza la nastere din cordonul ombilical si se pastreaza in banci de celule stem. (scuze de repetitie)
Plata serviciului e anuala si suma e aproape modica.

ValVerde 30-01-2014 - 16:39

Asa e !
Se pastreaza si daca nu se folosesc, se arunca.
Geniul Bush a zis mai bine le aruncam decit sa le folosim la cercetare, pentru ca se supara doamne-doamne pe noi…
Sa nu va mai plingeti ca idiotenia s-a cazat exclusiv in Romania (desi e bine reprezentata)

salut 30-01-2014 - 16:42

Bush din Texas,

ValVerde 30-01-2014 - 16:45

Incerci sa zici ceva, mai lighioana ?
Texas are 26 de milioane de locuitori.

Tu din Romania…acelasi lucru….

pathfinder 30-01-2014 - 16:50

Contractul pe care l-am incheiat pentru ala micu e pentru 18 ani.
Dar se poate prelungi cand va fi cazul.
Majoritatea familiilor din RO pastreaza celulele stem recoltate la nastare de cativa ani buni.

ValVerde 30-01-2014 - 16:52