Acasa Stiinta-ITStiinta Descoperire NASA: Dione prezintă activitate vulcanică

Descoperire NASA: Dione prezintă activitate vulcanică

scris de Marius Bâtcă

Sonda spaţială Cassini a adus date care indică că pe supraţa lunii de gheaţă a planetei Saturn ar exista activitate vulcanică.

Dione satelitul lui Saturn

Noile date primite de la sonda Cassini sugerează faptul că satelitul planetei Saturn ar putea fi un loc mai dinamic decât se credea iniţial. Imaginile aduse prezintă caracteristici care seamănă cu fisuri fierbinţi, care sunt semne ale existenţei unor vulcani de gheaţă.

Nu cu mult timp în urmă, oamenii de ştiinţă au descoperit că atmosfera din jurul satelitului Dione ar conţine oxigen. Totodată, câmpul magnetic al planetei Saturn indică că Dione emite în spaţiu particule. O altă informaţie îmbucurătoare pentru oamenii de ştiinţă este faptul că suprafaţa lui Dione ar putea avea zone „calde”, unde gheaţa ar fi topită. Informaţiile au fost făcute publice de reprezentantul NASA, Dr. Bonnie J Buratti într-o declaraţie acordată pentru BBC News şi preluată de Ştirile ProTv.

Dione nu e primul satelit al Saturnului care să prezinte asemenea trăsături. Un fenomen similar a fost observat  pe satelitul Enceladus, care trimite jeturi de apă puternice în spaţiu. Asemenea cratere similare vulcanilor au fost găsite până acum şi pe luna Neptunului, Triton şi pe alt satelit al Saturnului, Titan. Aceste formaţiuni vulcanice erup amoniac sau metan, spre deosebirele de vulcanele de pe Terra care erup rocă topită.