Acasa Stiinta-ITStiinta Descoperirea ce ar putea salva milioane de vieţi – vezi ce au creat japonezii!

Descoperirea ce ar putea salva milioane de vieţi – vezi ce au creat japonezii!

Medicii niponi de la centrul de cercetare RIKEN au creat celule capabile să le omoare doar pe cele canceroase din corp şi care pot fi injectate direct în trupul bolnavilor.

Descoperirea ce ar putea salva milioane de vieţi si ucide cancerul (foto: globalpost.com)

Celulele denumite limfocite T ucigaşe apar şi în mod natural, însă doar în număr mic, iar specialiştii speră ca injectarea lor în cantităţi imense într-un pacient să ajute sistemul imunitar. Pentru a le crea, echipa a reprogramat limfocitele T specializate în uciderea unui anumit tip de cancer în alt tip de celulă, denumită celulă stem pluripotentă indusă (celulă iPS). Aceste celule iPS au generat, apoi, limfocite T active, specializate pe cancer, ce vor putea fi folosite în viitor pentru tratarea acestei boli.

Cercetările anterioare arătau că limfocitele T produse în laborator folosind metode convenţionale nu sunt eficiente în uciderea cancerului, întrucât au o durată foarte mică de viaţă, ce le limitează utilizarea în tratamente. Conform rtv.net, pentru a preveni aceste probeleme, cercetătorii japonezi au recurs la reprogramarea celulelor. Medicul Hiroshi Kawamoto care a condus acest studiu a spus că „Următorul pas este să testăm dacă aceste celule T vor ucide, într-adevăr, doar celulele canceroase, nu toate celulele. Dacă vor reuşi acest lucru, ele vor fi injectate direct în pacienţi, ca tratament.”, menţionând că „acest lucru s-ar putea întâmpla în viitorul apropiat”,

1 comentariu

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian 04-01-2013 - 17:24

Daca L.B ar avea cunostiinte minime in oncologie ar trebui sa stie ca T killerul este cunoscut si folosit in tratamentele de specialitate din USA impreuna cu celule modificate genetic care actioneaza la sursa , la oncogeneza , T Killerul actioneaza in faza de diseminare, cand fenomenul de multiplicare a celulelor canceroase este in progresie geometrica si extrem de greu de stavilit !L.B :in domeniu recomandat este sa-l consulti pe Bula ! Allien !