Acasa Stiinta-ITStiinta Două stele au fost botezate Galaţi V1 şi Galaţi V2

Două stele au fost botezate Galaţi V1 şi Galaţi V2

scris de L.M.

Două stele variabile, denumite Galaţi V1 şi Galaţi V2, au fost descoperite la Observatorul Astronomic al Complexului Muzeal de Ştiinţele Naturii din municipiu, a anunţat, vineri, purtătorul de cuvânt al muzeului, Florin Matei.

Două stele au fost botezate Galaţi V1 şi Galaţi V2

Două stele au fost botezate Galaţi V1 şi Galaţi V2 (foto: astrogalati.info)

Potrivit acestuia, cele două stele variabile au fost descoperite în luna septembrie de muzeograful Ovidiu Tercu, coordonatorul Observatorului Astronomic, şi Alex Dumitriu, membru al Astroclubului ‘Călin Popovici’, transmite Agerpres. Observaţiile astronomice au fost realizate în luna august, cu telescopul principal al observatorului, cu diametrul oglinzii principale de 40 cm şi camera CCD SBIG STL-6303e, iar analiza datelor a fost realizată în luna septembrie. Mai departe, cei doi descoperitori, Ovidiu Tercu şi Alex Dumitriu, au propus ca cele două stele să poarte numele oraşului Galaţi, argumentând acest lucru. Această cerere a fost acceptată, iar celor două stele le-a fost acordată denumirea Galaţi V1, respectiv Galaţi V2 (V semnifică faptul că steaua este variabilă).

Cele două stele sunt circumpolare, găsindu-se în constelaţiile Cassiopeia şi Andromeda şi sunt vizibile pe tot parcursul anului deasupra orizontului din România. ‘De foarte mult timp, eu şi prietenul meu, Alex Dumitriu, ne doream să ducem numele oraşului Galaţi pe cer. Am reuşit acest lucru’, a spus Ovidiu Tercu. Din ceea ce se cunoaşte, Galaţi V1 şi Galaţi V2 sunt singurele stele cu nume româneşti, în afara de steaua Sanduleak -69° 202, care a explodat sub forma supernovei SN 1987A. Acea stea a fost catalogată în Statele Unite ale Americii, de către astronomul american de origine română, Nicholas Sanduleak.

pathfinder 11-10-2013 - 18:28

Astia-s cu pluta.
Pe Siret.

Pai Hubble sigur a fotografiat de cateva zeci de ori stelele alea pana acum…
Nu e clar daca ocheanul din Galati a vazut stele sau galaxii.
Tre’ sa se uite aia pe ce a fotografiat Nasa si o sa stim sigur!

Oricum, citatul din astronomu’ local e epocal (vorba cuiva de pe acilea):
„De foarte mult timp, eu şi prietenul meu, Alex Dumitriu, ne doream să ducem numele oraşului Galaţi pe cer”
L-ati dus fratilor! Twice!

ValVerde 11-10-2013 - 18:31

Se uitau la cursa charter Bucuresti-Brazaville.
Si la dus si la intors….le-au confundat, de… !

urbos 12-10-2013 - 17:34

Una e sa vezi si alta sa identifici.

IngerAlbastru 12-10-2013 - 01:49

Credeam ca sint stele fara nume de la vre-un program muzical … 🙂 care vin prin America sa cante prin biserici.