Acasa Stiinta-ITStiinta Extincţie pe Terra. Ciclu de 60 de milioane de ani

Extincţie pe Terra. Ciclu de 60 de milioane de ani

scris de M.A.
404 Afisari

Biodiversitatea Terrei scade extrem de mult, apropiindu-se de limitele extincţiei, într-un ciclu repetitiv de 60 de milioane de ani.

Terra extinctie (io9.com)

Terra extinctie (foto: io9.com)

Potrivit unei echipe de ecercetători americani, straniul ciclu al extincţiilor este influenţat de un fenomen geologic, în urma căruia mişcările scoarţei terestre afectează adâncimea oceanelor şi implicit varietatea speciilor animale şi vegetale, scrie descopera.ro.

Cheia pentru descoperirea misteriosului fenomen, constă, în opinia fizicianului Adrian Melott din cadrul Universităţii din Kansas, în izotopii de stronţiu-87. Acesta este unul din cei patru izotopi stabili ai elementului stronţiu cu toate că este mult mai rar (7%) decât stronţiul -86. Cercetătorii Richard Bambach, Kenni D.Petersen şi John M. McArthur, au decoperit că prezenţa stronţiului-87 în fosilele vietăţilor marine, creşte la fiecare 60 de milioane ani în concordanţă cu valurile de extincţie.

Cercetătorii avansează idea conform cărela mişcările tectonice ale continentelor ar putea duce la procese geologice atât de complexe, încât ar putea duce la extincţia a numeroase specii. Noţiunea tot mai de vehiculată de „Puls al Terrei” este susţiuntă de procesele de convecţie din interiorul Terrei şi rămâne în continuare o noţiune intrigantă pentru cercetători.

BREAKING NEWS