Acasa Stiinta-ITStiinta Gregor Mendel, părintele geneticicii, sărbătorit de Google

Gregor Mendel, părintele geneticicii, sărbătorit de Google

scris de D.S.S.

Google aniversează astăzi împlinirea a 189 de ani de la naşterea lui Gregor Mendel, considerat părintele genetici. Logo-ul Google s-a transformat miraculos în mai multe păstăi  de mazăre, care simbolizează „Legile eredităţii ale lui Mendel”.

Gregor Mendel, părintele geneticicii, este sărbătorit de Google

Mendel a fost călugăr augustinian şi cercetător ştiinţific, cunoscut ca fondator al geneticii. Chiar daca opera sa de pionierat s-a bucurat de o recunoastere universala si o apreciere unanima, totusi, au existat si acuzatori care au spus ca fara descoperirile sale poate ca nazistii nu ar fi avut o asemenea aplecare spre genetica si spre reconstruirea si separarea rasei ariene. Cu toate acestea, Mendel este considerat parintele unei noi era mai mult in privinta sanatatii si eradicarii anumitor boli prin genetica si prin cercetarea genomului uman.

Gregor Mendel, părintele geneticicii

In timpul vietii rezultatele sale au fost in respinse, Gregor Mendel murind ignorat de comunitatea stiintifica la 61 de ani, la 6 ianuarie 1884 in Brünn (Brno), Cehia, de nefrita cronica. La numai câteva zile dupa moartea sa, abatele care i-a succedat i-a ars lucrarile din biblioteca. Recunoasterea importantei descoperirilor sale a fost realizata doar la inceputul secolului al XX-lea când Hugo de Vries, Carl Erich Correns si Erich von Tschermak au ajuns in mod independent la aceleasi concluzii ca si Mendel, redescoperind astfel legile ereditatii.

1 comentariu