Acasa Stiinta-ITStiinta În august am putea afla dacă “există sau nu viaţă pe Marte”

În august am putea afla dacă “există sau nu viaţă pe Marte”

scris de Laurentiu Banches

În luna august, cercetătorii de la NASA vor putea afla rezultatele forajelor efectuate de vehiculul marţian Curiosity, care ar putea confirma prezenţa unor forme de viaţa pe Planeta Roşie.

NASA ar putea descoperi in August viata pe Marte (foto:wired.com)

Entuziasmul oamenilor de ştiinţă de la NASA este datorat unui studiu recent conform căruia forajele de suprafaţă pot evidenţia molecule organice complexe care pot demonstra că pe Marte ar fi existat viaţa. Vehiculul Curiosity va ajunge pe Marte la începutul lunii August când va săpa la o adâncime de 10 centimetri în solul marţian, care potrivit acestor noi studii este suficientă pentru a descoperi eventualele forme de viaţă. Conform descoperă.ro, săpăturile vor fi efectuate în craterele mai noi, care au fost formate de căzăturile meteoriţilor care au intrat recent în contact cu suprafaţa marţiană.

Spre deosebire de vehiculele marţiene anterioare, Curiosity are ataşat un echipament special pentru recoltarea de mostre de sol şi roci, pe care le proceseaza şi le distribuie diferitelor instrumente complexe cu care este înzestrat, în vederea analizarii. Curiosity este echipat cu cel mai avansat echipament sţiinţific folosit vreodata pe Marte, fiind de circa 10 ori mai voluminos decât celelalte vehicule trimise pe Planeta Roşie. Acesta este aproximativ de doua ori mai lung şi de cinci ori mai greu decât Spirit şi Opportunity, cele doua vehicule de explorare gemene trimise de NASA pe Marte în 2003.

În trecut, vehiculele care au explorat Planeta Roşie nu puteau recolta decât sol de la suprafaţa, care fusese expus radiaţiilor cosmice, ceea ce făcea ca probabilitatea de a găsi urme de viaţă să fie  practic egală cu zero.De asemenea, Curiosity este însărcinată cu misiunea de învestigare a condiţiilor necesare pentru apariţia şi menţinerea vieţii bacteriene, precum şi în depistarea unor forme de viaţă. Săpăturile vor avea loc în interiorul craterului Gale, întrucât acest munte conţine minerale care se formează în prezenţa apei.

Aceste molecule organice complexe ar putea fi alcătuite din 10 sau mai mulţi atomi de carboni şi pot fi asemănătoare cu aşa-numite “cărămizi ale vieţii”, aminoacizii care stau la baza proteinelor. Curiosity va ajunge în craterul Gale pe data de 6 august 2012, însă nu se ştie deocamdată cu precizie dacă acest crater cu vârsta de 3,5 miliarde de ani vechime ar avea cratere mai recente în interiorul său, de circaa 10 milioane de ani, unde ar fi mai eficient ca vehiculul marţian să realizeze săpături.

1 comentariu