Acasa Stiinta-ITStiinta La ce oră trece cometa Siding Spring pe lângă Marte

La ce oră trece cometa Siding Spring pe lângă Marte

scris de C.F.V.

Cometa Siding Spring, cunoscută în mediul ştiinţific sub indicativul C/2013 A1, va trece duminică, la ora 21.27 (ora României), pe lângă Marte, un eveniment care are loc o dată la un milion de ani.

Cometa Siding Spring se apropie cu viteză de Marte.

Obiectul cosmic, care călătoreşte cu o viteză de 202.000 de kilometri pe oră, are puţine şanse de a se ciocni cu Marte, dar astronomii sunt foarte interesaţi de a-i studia orbita. Cometa va trece la o distanţă de 139.500 de kilometri de Marte, o treime din distanţa dintre Terra şi Lună.

Obiectul spaţial s-ar fi format acum mai multe milioane de ani în Norul lui Oort, o regiune localizată la graniţa Sistemului Solar, care este practic un rezervor de comete „ce nu s-au schimbat deloc de la naşterea Sistemului Solar”, a explicat agenţia spaţială americană. Nucleul cometei Siding Spring are circa 1,6 kilometri în diametru, dar este la fel de solid ca o minge de talc.

NASA şi-a poziţionat sondele spaţiale de pe orbita planetei roşii la adăpost de întâlnirea cu cometa. Pentru a nu fi deterioraţi de materia care se desprinde din nucleul cometei, sateliţii ştiinţifici se vor afla în spatele planetei.

Chiar dacă sondele Mars Reconnaissance, Mars Odyssey şi Maven au fost repoziţionate pentru a sta la adăpost, astronomii speră ca ele să poate obţine date preţioase despre această întâlnire foarte rară.

Cei doi roboţi aflaţi pe suprafaţa lui Marte, Curiosity şi Opportunity, vor fi, la rândul lor, folosiţi de savanţi pentru observarea cometei. Camerele montate pe fiecare rover vor fi îndreptate spre cerul marţian şi vor transmite imaginile obţinute către Terra, în zilele, săptămânile şi lunile următoare, potrivit NASA.

Cometa Siding Spring a fost descoperită de Robert McNaught cu ajutorul observatorului australian de la Siding Spring, în ianuarie 2013.