Acasa Stiinta-ITStiinta Luna şi-a îghiţit sora mai mică

Luna şi-a îghiţit sora mai mică

scris de M.A.

Un studiu publicat în revista Nature susţine că Terra a avut în trecut doi sateliţi naturali, iar Luna şi-ar fi “înghiţit” “sora” mai mică.

Doua Luni (foto buzzreactor.com)

Cercetătorii afirmă că misterioşii munţi de pe faţa ascunsă a Lunii ar putea explica o coliziune, transmite BBC.

Viteza relativ mică a coliziunii a fost esenţială în adăugarea materialului pe partea nevăzută a Lunii, susţin experţii, care speră ca informaţiile strânse de două misiuni NASA vor confirma teoria până la anul.

Cercetătorii spun că Pământul a fost lovit, acum circa patru miliarde de ani, de o altă planetă de mărimea lui Marte. Din urma coliziunii, s-ar fi format Luna. Experţii spun acum că s-ar fi format, de fapt, nu una, ci două Luni, scrie realitatea.net.

A doua Lună, mult mai mică, ar fi fost prinsă într-un război gravitaţional între Terra şi Lună. După milioane de ani în acest război, luna cea mică s-a ciocnit uşor, cu „doar” 2.4km pe secundă – mai puţin decât viteza sunetului, lucru important, întrucât nu s-au produs şocuri mari sau topiri.