Acasa Stiinta-ITStiinta NASA nu vrea turişti în spaţiu

NASA nu vrea turişti în spaţiu

scris de Ziua Veche
130 Afisari

Potrivit unui studiu comandat de Agenţia Spaţială Americană, prezentat de revista stiinţifică “Geophysical Research Letters”, în eventualitatea în care compania britanică Virgin Galactic va organiza cu adevărat o mie de zboruri în spaţiu anual, va fi emisă în atmosferă o cantitate de anhidridă carbonică suplimentară, în măsură să ridice temperatura medie cu 0,7 grade în mai multe zone ale globului (şi cu până la 0,8 în Antarctica).

De asemenea, conform aceluiaşi studiu, grandiosul program de turism spaţial al companiei britanice va avea ca efect distrugerea a 10% din scutul de ozon din jurul planetei.

La 6 ani de la naşterea proiectului finanţat de miliardarul britanic Richard Branson, Virgin Galactic urmăreşte să devină prima companie spaţială comercială şi a strâns deja o listă de aşteptare formată din 370 de clienţi care doresc să experimenteze, pentru câteva minute, lipsa gravitaţiei, în cadrul unui zbor suborbital.

În luna octombrie a acestui an, naveta suborbitală Enterprise, proiectată şi construită de Virgin Galactic, a realizat cu succes primul zbor experimental, în California.

Naveta a fost ridicată de un avion, la altitudinea de 13.700 m, apoi a zburat independent, aterizând în siguranţă pe spaţio-portul Mojave Air. Întregul test a durat 25 de minute. În curând, Enterprise va purta la bordul său primii turişti spaţiali dispuşi să plătească 200.000 de dolari pentru a zbura deasupra atmosferei.

Coodonatorul studiului comandat de NASA, Martin Ross de la Aerospace Corporation (El Segundo, California), este însă de părere că trebuie oprit totul, cel puţin nă când vor fi făcute studii şi mai aprofundate.

Sursa: descopera.ro.